Merkontwikkeling

Laat zien wat het unieke nut van je merk is!

Merkbelofte

Elk merk kan iets unieks beloven

Wat belooft jouw merk? Is dit uniek en hoe simpel is die belofte verwoord? Dit moet geen goed bekkende slogan zijn, maar een belofte over hoe jouw merk het leven van andere verrijkt. Hoe fijn is het als niet alleen jij,  maar jouw hele team en je tevreden klanten aan anderen simpel kunnen uitleggen welke waarde jouw merk te bieden heeft?

Merkbelofte

​Wat is een merkbelofte?

Een merkbelofte of merkpositionering verwoord in essentie wat jouw merk de wereld te bieden heeft. Het geeft helderheid waar je merk voor staat. Een goede merkbelofte geeft sturing aan alle communicatie en is steeds een soort samenvattend sluitstuk. Een merkbelofte moet dus relevant zijn voor de ontvanger, want die heeft een specifieke behoefte waaraan jouw merk mogelijk invulling kan geven.

Een merkbelofte op basis van kernvaardigheid

Wij gaan er, bij het formuleren van de merkbelofte, altijd vanuit dat iedereen tegenwoordig als dienstverlener wordt bekeken en vergeleken. Of je nu spijkers verkoopt of open hart operaties uitvoert: in de huidige tijd is men gefocust op het hoe en waarom van jou dienstverlening. Met onze aanpak laten wij bestaande relaties het belangrijkste nut van jouw merk benoemen met de daarbij behorende unieke kernvaardigheid. ​

Een keer afspreken?

Je hebt interesse om met ons de samenwerking voor jouw merk aan te gaan maar nog wel wat vragen? Klik dan op  'Afspraak maken' en je kunt direct een afspraak inplannen. De eerste 30 minuten zijn kosteloos en geheel vrijblijvend.

Offerte voor het formuleren van een merkbelofte?

Het stappenplan dat we toepassen voor het formuleren van een merkbelofte is inmiddels dusdanig beproefd dat we dit tegen een vast bedrag aanbieden. Klik op 'Offerte aanvragen', vul het formulier en je ontvangt binnen 5 werkdagen een offerte.

De gemiddelde doorlooptijd is vijf weken met daarin twee keer een teamsessie.

Is dit herkenbaar voor je:

  • Je bent een gedreven ondernemer en je wilt graag je bedrijf naar het level brengen dat je écht voor ogen hebt;
  • Je merkt dat je nu erg je best doet, maar dat jouw bedrijfscommunicatie erg veel tijd en energie kost;
  • Je wilt graag dat het makkelijker wordt om de juiste klanten te vinden;
  • Je wilt daadwerkelijk meer resultaat halen en meer mensen bedienen.

Wat anderen ervan zeggen:

Enkele quotes uit de referenties over onze werkwijze:

  • "Een succesvolle, nog niet zo bekende aanpak voor een sterk merk."
  • "Bij Cornelissen Marketing zien ze de uniciteit en de waarde. Bovendien gebruiken ze een duidelijke methodiek om het merk te positioneren."
  • “Kijkend door de ogen van de cliënt, op de momenten waarop deze behoefte ontstaat is er een merkpositionering tot stand gekomen”
  • "Cornelissen.Marketing has proven invaluable in helping us understand how to identify and communicate with new target customers."

Zij gingen je voor:

Eerder gerealiseerde merkconcepten:

De onderstaande voorbeelden zijn gerealiseerd op basis van het stappenplan 'Je merk doet het werk!'.