Merkconcept

Elk merk heeft iets unieks

Mensen zijn zich vaak het minste bewust van hun grootste talent omdat dit hen het makkelijkste afgaat. Met bedrijven is dat net zo, ze bezitten bijna altijd een unieke kernvaardigheid waar zij zichzelf niet van bewust zijn. Een merkconcept zorgt ervoor dat je gericht gaat communiceren over hoe jouw merk op unieke wijze nuttig kan zijn voor jouw klanten.

Waaruit bestaat een merkconcept?

Een merkconcept is een doordachte mix van tekst, beeld en een plan van aanpak. Dat tezamen zorgt voor consistente communicatie over het nut dat het merk te bieden heeft. Want dat is de hamvraag die bepaalt of iemand iets bij je afneemt: ‘What’s in it for me?’ Hoe maakt dit merk mijn leven makkelijker, leuker, intenser, beter, etc.

Waar gaat jouw merkconcept je bij helpen?

Het merkconcept gaat de basis vormen voor al jouw verdere marketing en communicatie. Het communiceren over jouw merk wordt hierdoor niet alleen effectiever en efficiënter maar vooral makkelijker en succesvoller.

Beproefde methode voor merkontwikkeling

Vijf belangrijke redenen om jouw merkconcept goed neer te zetten

  1. Een goed merkconcept verovert een plek in het geheugen van de (potentiële) klant;
  2. Een goed merkconcept maakt het je concurrenten moeilijker;
  3. Voor een sterk merk wordt doorgaans een hogere prijs betaald;
  4. Een sterk merk zorgt voor betere vind- en herkenbaarheid;
  5. Een duidelijke merkbelofte helpt potentiële klanten om het nut van jouw merk sneller te herkennen.

Ons merkontwikkelingtraject bestaat uit drie onderdelen:

  1. Het formuleren van een merkbelofte;
  2. Het bepalen van de merkidentiteit;
  3. Het bepalen van de merkstrategie vanuit de merkbelofte.

Denk je erover om je marketing of communicatie uit te besteden?

Speel je al een poosje met het idee om je marketing en communicatie (deels) uit te besteden maar heb je nog vragen of twijfels? Kom dan gerust een keer bij ons langs. De eerste afspraak geeft vaak al veel inzicht en is bovendien kosteloos en geheel vrijblijvend.

Gaan we je ontmoeten? Klik op de button hieronder en geef je voorkeursmoment voor een afspraak aan.

Is dit herkenbaar voor je:

  • Je bent een gedreven ondernemer en je wilt graag je bedrijf naar het level brengen dat je écht voor ogen hebt;
  • Je merkt dat je nu erg je best doet, maar dat jouw bedrijfscommunicatie erg veel tijd en energie kost;
  • Je wilt graag dat het makkelijker wordt om de juiste klanten te vinden;
  • Je wilt daadwerkelijk meer resultaat halen en meer mensen bedienen.

Wat anderen ervan zeggen:

Enkele quotes uit de referenties over onze werkwijze:

  • “Een succesvolle, nog niet zo bekende aanpak voor een sterk merk.”
  • “Bij Cornelissen Marketing zien ze de uniciteit en de waarde. Bovendien gebruiken ze een duidelijke methodiek om het merk te positioneren.”
  • “Kijkend door de ogen van de cliënt, op de momenten waarop deze behoefte ontstaat is er een merkpositionering tot stand gekomen”
  • “Cornelissen.Marketing has proven invaluable in helping us understand how to identify and communicate with new target customers.”

Deze ondernemingen gingen je voor:

Ayurveda by Sarah
Ayurveda by Sarah
Belmoca.com
Faillissementsfraude.nl
Schoots & Gunter
Schoots & Gunter
PYXIS Adviseurs | Fiscalisten | Accountants
Alpine Club of Himalaya
Deskundigonderzoek.nl
Bellius Advocaten
Baar Advies
FlexOffiZ
Belforten.com
Pensioenorde
Notariskantoor Martine Boersen
Notariskantoor Goossens
Felixx.Groep

Portfolio

Selecteer een categorie of merk