Merkontwikkeling

Laat direct zien wat het unieke nut van je merk is!

Merkpropositie is durven kiezen

Een sterke merkpropositie geeft richting aan jouw organisatie en zorgt ervoor dat het hele team hetzelfde verhaal zal uitdragen waardoor klanten de meerwaarde duidelijker gaan zien.

Benoem waar jouw merk uniek in is

Ondernemers zijn zich vaak het minst bewust van de unieke kernvaardigheid van hun merk/bedrijf omdat dit voor hen iets volkomen logisch is. Alleen de essentie van de dienstverlening communiceren is lastig voor ze omdat ze er zelf ’te diep’ inzitten. Toch is het extreem belangrijk dat bezoekers van de website of het bedrijf direct het unieke nut van de dienstverlening goed herkennen. ‘What’s in it for them?’

Verwachting versus beleving

Een goede merkpropositie is de beste garantie dat de verwachting bij jouw merk ook zo ervaren zal worden. Des te beter jouw team zich bewust is van de werkelijke verwachting van de klant des te groter de kans dat de klant dit ook zo ervaart.

Model van Grönroos

Het benoemen van de kernvaardigheid en merkbelofte

‘Je merk doet het werk’ is de slogan van Cornelissen.Marketing. Hiermee wordt beloofd dat de unieke kernvaardigheid van jouw bedrijf wordt blootgelegd en vertaald naar een heldere merkbelofte. Hiermee wordt je communicatie eenvoudiger en krachtiger.

Dit is namelijk de kernvaardigheid van Cornelissen.Marketing: in staat zijn om alles wat jij als ondernemer er zelf over vertelt, terug te brengen tot de essentie waarop de klant jouw meerwaarde voor hem of haar direct herkent.

Een keer afspreken?

Je hebt interesse om met ons de samenwerking voor jouw merk aan te gaan maar nog wel wat vragen? Klik dan op  ‘Afspraak maken’ en je kunt direct een afspraak inplannen. De eerste 30 minuten zijn kosteloos en geheel vrijblijvend.

Offerte voor het formuleren van een merkconcept?

Het stappenplan dat we toepassen voor het formuleren van een merkconcept is inmiddels dusdanig beproefd dat we dit tegen een vast bedrag aanbieden. Klik op ‘Offerte aanvragen’, vul het formulier en je ontvangt binnen 5 werkdagen een offerte.

De gemiddelde doorlooptijd is vijf weken met daarin twee keer een teamsessie.

Is dit herkenbaar voor je?

  • Als ondernemer ben je gedreven en wil je graag jouw bedrijf naar het hoger level brengen;
  • Weliswaar doe je erg je best maar je merkt dat jouw bedrijfscommunicatie erg veel tijd en energie kost;
  • Intussen wil je graag dat het makkelijker wordt om de juiste klanten te vinden;
  • Immers wil je daadwerkelijk meer resultaat halen en meer mensen bedienen.

Een sterk merkconcept lost dit op! Ga zelf aan de slag met het stappenplan of laat ons je helpen en maak een afspraak.

Merkconcept stap voor stap

Toen onze vestigingsplaats en startdatum bekend waren, wilden wij zo snel mogelijk online gevonden worden. Dit is zeer goed gelukt door ons eerst zichtbaar te maken op de toonaangevende social media platformen. De website die Cornelissen.Marketing samen met Botterman Ontwerp voor ons heeft gemaakt communiceert duidelijk wie wij zijn en is bovenal gericht op de manier waarop potentiele relaties naar ons zullen zoeken. En dat is merkbaar, ons kantoor heeft een vliegende start gemaakt!

mr. drs. Inez Goossens

Notaris en naamgeefster , Notariskantoor Goossens

Eric is al jarenlang de vaste marketingadviseur van FlexOffiZ. Eric heeft een IT achtergrond waardoor hij als geen ander de perfecte mix van technologie en marketing kan bieden. 

Eveline van Daal

FlexOffiZ Nederland

Zij gingen je voor:

Eerder gerealiseerde merkconcepten:

De onderstaande voorbeelden zijn gerealiseerd op basis van het stappenplan 'Je merk doet het werk!'.