Merkontwikkeling

Laat zien waarom jouw merk op unieke wijze nuttig is voor je relaties!

Merkpositionering is durven kiezen

Een sterke merkpositionering geeft richting aan jouw organisatie en laat alle neuzen dezelfde kant op staan. Bovendien zorgt het ervoor dat je hele team eenduidig de merkbelofte kan communiceren en de klanten laten beleven dat dit zeker geen loze belofte is.

Benoem waar jouw merk uniek in is

Je bent zich vaak het minst bewust van de unieke kernvaardigheid van je merk/bedrijf. Dit benoemen is voor veel ondernemers lastig omdat ze er zelf teveel bij betrokken zijn. Toch is het belangrijk dat bezoekers van je bedrijf of je website jouw merk meteen goed herkennen. Ze moeten zo snel mogelijk in essentie begrijpen welk nut jouw merk hen kan bieden. 

Verwachting versus beleving

Een merkpositionering is de beste garantie dat de verwachting die jouw merk oproept ook zal worden beleefd. Des te beter jouw organisatie zich bewust is van de werkelijke verwachting van de klant des te groter de kans dat de klant dit ook zo ervaart.

Gestructureerd benoemen van de kernvaardigheid en merkbelofte

De unieke kernvaardigheid die leidt tot het nut van het merk benoemen is voor veel ondernemers lastig.
 Dit komt omdat je er als ondernemer zelf teveel bij betrokken bent daarom hebben wij een methodische aanpak voor merkpositionering ontwikkeld. Deze heeft een doorlooptijd van zes weken en zorgt voor een gefundeerde merkbelofte die staat als een huis.

Een keer afspreken?

Je hebt interesse om met ons de samenwerking voor jouw merk aan te gaan maar nog wel wat vragen? Klik dan op  'Afspraak maken' en je kunt direct een afspraak inplannen. De eerste 30 minuten zijn kosteloos en geheel vrijblijvend.

Offerte voor het formuleren van een merkbelofte?

Het stappenplan dat we toepassen voor het formuleren van een merkbelofte is inmiddels dusdanig beproefd dat we dit tegen een vast bedrag aanbieden. Klik op 'Offerte aanvragen', vul het formulier en je ontvangt binnen 5 werkdagen een offerte.

De gemiddelde doorlooptijd is vijf weken met daarin twee keer een teamsessie.

Is dit herkenbaar voor je:

  • Je bent een gedreven ondernemer en je wilt graag je bedrijf naar het level brengen dat je écht voor ogen hebt;
  • Je merkt dat je nu erg je best doet, maar dat jouw bedrijfscommunicatie erg veel tijd en energie kost;
  • Je wilt graag dat het makkelijker wordt om de juiste klanten te vinden;
  • Je wilt daadwerkelijk meer resultaat halen en meer mensen bedienen.

Toen onze vestigingsplaats en startdatum bekend waren, wilden wij zo snel mogelijk online gevonden worden. Dit is zeer goed gelukt door ons eerst zichtbaar te maken op de toonaangevende social media platformen. De website die Cornelissen.Marketing samen met Botterman Ontwerp voor ons heeft gemaakt communiceert duidelijk wie wij zijn en is bovenal gericht op de manier waarop potentiele relaties naar ons zullen zoeken. En dat is merkbaar, ons kantoor heeft een vliegende start gemaakt!

mr. drs. Inez Goossens

Notaris en naamgeefster , Notariskantoor Goossens

Eric is al jarenlang de vaste marketingadviseur van FlexOffiZ. Eric heeft een IT achtergrond waardoor hij als geen ander de perfecte mix van technologie en marketing kan bieden. 

Eveline van Daal

FlexOffiZ Nederland

Zij gingen je voor:

Eerder gerealiseerde merkconcepten:

De onderstaande voorbeelden zijn gerealiseerd op basis van het stappenplan 'Je merk doet het werk!'.