Merkidentiteit bepalen voor deskundigonderzoek.nl

Merkidentiteit bepalen voor deskundigonderzoek.nl

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor anderen mochten betekenen

Merkidentiteit bepalen voor deskundigonderzoek.nl

Een merkidentiteit bepalen is eigenlijk een verkeerd begrip. De indentiteit ontstaat in de perceptie van de markt. Duidelijk zijn in je onderscheidende kernwaarden en consistente visuele uitingen helpen je dit te sturen. Je moet er voor zorgen dat je merk een gezicht krijgt maar wat nu als je gezicht zelf het merk is? Dit is namelijk het geval bij de website die wij mochten ontwikkelen voor onderzoeker Peter Schimmel.

Hoe beleeft men je merk?

Om te begrijpen welke rol merkidentiteit bepalen speelt in de waarde die men jouw merk gaat toedichten helpt het onderstaande model van Grönroos. Deze Finse academicus legde een verband tussen de perceptie van verwachte- en ervaren service. Het heeft een beleving van kwaliteit tot gevolg. Wanneer je dit projecteert op een merk dan kun je de waardebeleving van een merk goed inschatten.

Merkidentiteit bepalen

Je website wekt verwachtingen

Een website is een belangrijk onderdeel in je communicatie. Immers, samen met imago, mond-tot-mondreclame en klantbehoefte bepaalt het de verwachte kwaliteit van je merk. Het is een levend model want imago en mond-tot-mond reclame worden continu gevoed door klantervaringen van waargenomen kwaliteit. Dit verklaart de rol en het belang van online reviews. Je kunt zelf invloed uitoefenen op het imago dat je met je merk opbouwt want de kwaliteit van de website, de helderheid van je merkverhaal en de visuele componenten zijn hierin de bepalende factoren.

En klantbehoefte dan?

De belofte die je afgeeft over wat jouw merk voor een ander gaat betekenen moet er blijk van geven dat je zijn specifieke behoefte goed hebt begrepen. Daarbij zijn volgens Simon Sinek mensen eerder geïnteresseerd in ‘waarom’ je iets doet dan ‘wat’ je levert. Het waarom’ kan veel duidelijkheid geven waarom  jouw merk de oplossing is die het best bij een bepaalde klant past.

Focus dus op de visuele aspecten bij het merkidentiteit bepalen

Mede door de duidelijke plannen van Peter zijn enkele stappen overgeslagen. We zijn direct vanuit waarom gaan kijken naar de emoties en de kleuren ten behoeve van de merkidentiteit. Hiervoor gebruiken wij twee wetenschappelijk sets om te bepalen welke emotie het merk oproept en welke kleuren deze emotie versterken. Zie de inzetjes op deze pagina met de uitkomsten hiervan.

Grafische vormgeving logo en huisstijl

De emoties en kleuren zijn meegenomen in de briefing voor de grafische vormgeving door Lex Maat Grafische Vormgeving.

Merkidentiteit bepalen
Merkidentiteit bepalen

Fotografie en video opnamen door studio De Foto Firma

Voor zowel de fotografie als de videos tekende studio De Foto Firma. Hieronder twee voorbeelden. Bekijk het YouTube kanaal van Deskundigonderzoek.nl voor de overige videos.

Enkele pagina’s van de website

Klik op de afbeelding voor een vergroting

Merkidentiteit bepalen
Homepage
Merkidentiteit bepalen
Doelgroep Advocaten
Merkidentiteit bepalen
Over mij
Merkidentiteit bepalen
Actualiteiten
Merkidentiteit bepalen
Contact

Eric is een empathische man en weet daardoor een uitstekende interactie tussen hem en zijn opdrachtgever te creëren. Dat heeft tot gevolg dat je voor Eric je best gaat doen. Want zo werkt het: Eric faciliteert, maar de klant presteert, waardoor je samen tot een mooie uitkomst komt. Dat gaat zo ver dat je denkt foto's te komen te maken en vervolgens op video vragen staat te beantwoorden, waar de spontaniteit vanaf spat.  Ja, die foto's zijn ook gemaakt en worden gewaardeerd, maar ik merk dat die filmpjes het verschil maken. Zonder Eric waren er geen filmpjes geweest.

Helemaal los van de onomstreden kwaliteit van Eric, ik heb het maken van de site als een uitermate plezierig traject ervaren. Eigenlijk jammer dat het allemaal zo snel ging. Misschien viel de prijs daarom ook zo mee.

Peter Schimmel

Forensisch accountant, Deskundigonderzoek.nl

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Zich veilig voelen

Het gevoel hebben dat je geen kwaad kan overkomen. Je hebt een gerust gevoel over je leven en je relaties.

Zich vredig, ontspannen voelen

Zich kalm, vredig en ontspannen voelen. Rust hebben in je hoofd, je lijf en ziel.

Gekozen kleurrichting(en):

Diep blauw

Positief: geloofwaardig, gezaghebbend, basis, conservatief, klassiek, sterk, betrouwbaar, traditioneel, uniformen, service, nautisch, loyaal, zelfverzekerd, professioneel, tot nadenken stemmend, introspectief, concentratie-ondersteunend, gedachten-verhelderend.
Negatief: afzijdig, afstandelijk, weemoedig.

PMS 2747C #003783

Goud

Positief: blingbling, rijk, gloeiend, goddelijk, intuïtief, luxueus, weelderig, duur, stralend, waardevol, prestigieus.
Negatief: opzichtig.

PMS 871C #87754F

Taupe

Positief: klassiek, neutraal, praktisch, tijdloos, kwaliteit, basic, authentiek, organisch, veelzijdig, onopvallend, ingetogen, discreet, compromisloos, bescheiden.

PMS 7536C #A7A187

Wit

Positief: puur, schoon, ongerept, maagdelijk, vlekkeloos, onschuldig, stil, lichtgewicht, luchtig, helder, bruids, etherisch, helderheid, eenvoud, arctisch, doeltreffend.
Negatief: steriel, koud, klinisch.

#FFFFFF

# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing.
Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief in Het Marketing Station. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Verbetering website Gooische Bomen

Verbetering website Gooische Bomen

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

Verbetering website Gooische Bomen

Nieuwe content, nieuw logo en een Instagramfeed

Verbetering website

“Zorg ervoor dat er makkelijker contact kan worden opgenomen door zakelijke klanten en integreer Instagram met de homepage”

Boomonderzoek en advies

De verbetering van de website is vooral gericht op de zakelijke klanten van Gooische Bomen. Voor bedrijven en overheidsinstanties heeft Gooische Bomen namelijk een compleet dienstenpakket voor het onderzoeken en verzorgen van bomen. De adviezen ondersteunen beslissers bij beleidsvorming en de uitvoering ervan. Voor betere vindbaarheid in de zoekmachines is er daarom relevante content toegevoegd aan de website. Uiteraard met voldoende mogelijkheden om makkelijk contact op te nemen met Gooische Bomen.

Nieuw logo

Het oude logo was door de vormgeving niet goed inzetbaar en herkenbaar op social media. Ook voor de belettering van de bus en ander materieel kon het logo krachtiger worden.

Verbetering website

De beeldmerk-component van het logo met de boom en de cirkel is nu geschikt voor inzet op social media omdat de naam van het account op tijdlijnen altijd naast het beeldmerk komt te staan.

Instagram feed

Om ervoor te zorgen dat er met minimale inspanning toch veel van het werk van Gooische Bomen zichtbaar wordt op de website is ervoor gekozen om een ‘Instagram feed’ toe te voegen aan de website. Met een minimale inspanning snijdt het mes aan twee kanten. De website heeft hiermee een ‘levend’ portfolio dat continu, automatisch wordt aangevuld. Daarnaast is Gooische Bomen direct zichtbaar op social media.

Verbetering website

Enkele pagina’s van de website

Klik op de afbeelding voor een vergroting

Verbetering website
Homepage
Verbetering website
Over ons
Verbetering website
Boomadvies
Verbetering website
Contact

Gekozen kleurrichting(en):

Jasmijn groen

Positief: vers, fris, citrus, jeugdig, lente, scherp, verfrissend. PMS 369C #84BF41

Donkergroen

Positief: natuur, betrouwbaar, verfrissend, stoer, rustgevend, statig, bos, gedempt, hout, traditioneel, geld, welvaart.

PMS 3435C #104634

Chartreuse

Positief: artistiek, stoutmoedig, modieus, ontstellend, scherp.
Negatief: opzichtig, kleverig, slijmerig, misselijk, mal.

PMS 584C #CCD548

Wit

Positief: puur, schoon, ongerept, maagdelijk, vlekkeloos, onschuldig, stil, lichtgewicht, luchtig, helder, bruids, etherisch, helderheid, eenvoud, arctisch, doeltreffend.
Negatief: steriel, koud, klinisch.

#FFFFFF

# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Ook behoefte aan een sterk merkconcept?

Merkontwikkeling en webdesign

Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uit tillen, dat is wat ik graag doe. Samen met jou creëer ik hiervoor niet alleen meer zichtbaarheid en aandacht voor je merk, maar ik zorg er tevens voor dat je website er een actieve rol in gaat spelen.
drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Webdesigner | Online marketeer

Sinds 1988 houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Daarbij heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches.
Als laatbloeier studeerde ik van 2004 tot 2007 technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met Cornelissen.Marketing.
Onder deze vlag biedt ik niet alleen mijn ervaring en competenties aan maar ook die van het marketing collectief in Het Marketing Station. Voor ieder project beschikt een opdrachtgever op die manier over een team van professionals en heeft daarbij maar één aanspreekpunt.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk