Emissie SuperWinkelFonds

Emissie SuperWinkelFonds

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

Emissie SuperWinkelFonds

Ondersteuning opzet online marketing plan met WordPress multi-site en koppeling naar Pardot marketingautomatisering

Meerdere websites te beheren?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Nieuwe website op basis van customer journey

Nieuwe website op basis van customer journey

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

Elswout AssurantieGroep

Website op basis van customer journey

Een merk versterkende website?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Online Marketing FlexOffiZ

Online Marketing FlexOffiZ

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

FlexOffiZ Nederland

Optimalisatie WordPress website, herpositionering op basis van customer journey en online marketing

Je online marketing anders opzetten?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Career Result

Career Result

Portfolio

Lees over ons werk voor:

Career Result

Merkconcept voor online merkidentiteit en opzet nieuwsbrief

Career Result, is een team van toegewijde, gespecialiseerde recruitment experts die het hun relaties zo gemakkelijk mogelijk maakt bij het invullen van vacatures. Met een extreem goede match als resultaat. Ze doen dit door hun kennis van de klant en betreffende branche continu actueel te houden in een eigen database. Op deze manier kunnen zij klanten snel en adequaat van dienst zijn.
www.careerresult.nl

Over de opdracht

Er zijn in Nederland bijna 7.000 commerciële arbeidsbemiddelaars. Daarnaast is er in de laatste jaren online concurrentie bijgekomen. Voor het zoeken naar kandidaten is LinkedIn een online speler geworden om rekening mee te houden. Het team van Career Result is al 15 jaar succesvol actief en goed georganiseerd, maar hoe communiceer je zoiets online? De opdracht was daarom eenvoudig: Zorg voor een online merkidentiteit zodat we beter op onze kerncompetentie gevonden worden.

Klantonderzoek naar het meest onderscheidende nut

Bedrijven die op zoek zijn naar een goede match en die bereid zijn hierin te investeren, weten Career Result al meer dan 15 jaar te vinden. Ze doen dit op momenten dat het hen ontbreekt aan tijd, expertise en het netwerk ontbreekt om het zelf te doen.

Bedrijfskolom Career Result

Het team van recruitment experts is gespecialiseerd in het vinden van kandidaten voor functies binnen: engineering, (data) analytics, ICT, marketing en sales. Dit voornamelijk in de sectoren: Oil, Gas & Chemical, EPC(M), Power & Energy, High Tech en ICT. In het persoonlijke contact worden de unieke kwaliteiten van Career Result snel duidelijk maar hoe kun je het unieke nut van de dienstverlening, eenduidig en duidelijk online communiceren? Om dit uit te zoeken zijn klanten in de merkontwikkeling betrokken.

Van het kenmerk naar het nut voor de klant

Om de kernvaardigheid in de dienstverlening van Career Result naar voren te halen, zijn eerst alle kenmerken van de dienstverlening in kaart gebracht. Bij ieder kenmerk is vervolgens een voordeel benoemd en is er gekeken naar het nut dat een klant hiervan ondervindt.

Via kenmerken, voordelen en baten naar het meest onderscheidende nut

Door dit gedegen te doen ontstaat er een lange lijst van steeds combinaties ‘kenmerk – voordeel-nut’. De ontstane lijst is vervolgens voorgelegd aan een groep klanten met het verzoek om de lijst te scoren op importantie van nut voor de klant. De feedback van de klanten leidde tot een duidelijk beeld over de kernvaardigheid van Career Result. Op basis van deze kernvaardigheid kan er een eenduidige, unieke belofte aan de markt worden afgegeven.

Verschil maken op basis van ervaren nut

Voor openstaande vacatures wil je als bedrijf kandidaten die goed bij je bedrijf passen en snel hun rol kunnen oppakken binnen het team. Een perfecte match dus. Het is alleen geen dagelijkse bezigheid en bovendien vragen eigen werkzaamheden alle beschikbare tijd. Uitbesteden dus! Uit de weging van nut kwam duidelijk naar voren dat de unieke kwaliteiten van Career Result op dit punt het verschil maken.

Het gemak van dedicated recruitment

Doordat de recruitment experts zich verdiepen in specifieke branches en hun kennis hierover contentieus vastleggen in de eigen database, kunnen ze snel de diepte in gaan wanneer een vacature bij een relatie zich aandient. De opdrachtgever ervaart dus veel gemak bij het vinden van de perfecte match door de zeer contentieuze en gestructureerde manier van werken met branchespecifieke informatie.

Jouw service als merk neerzetten?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

22 TIMES

22 TIMES

Portfolio

Lees over ons werk voor:
Merkdefinitie met merkidentiteit op basis van archetype

22 Times

Een merkidentiteit op basis van archetype voor nieuwe e-mailmarketing dienstverlening

22 Times is een online e-mailmarketeer die de laatste tien jaar de operationele uitvoering van campagnes tot een waar specialisme heeft ontwikkeld. Grotere partijen die er zeker van willen zijn dat dit goed gebeurt, krijgen bij 22 Times een persoonlijke campagnemanager, waardoor een goede en efficiënte uitvoering gewaarborgd kan worden.

Over de opdracht:

De internetrevolutie zorgt ervoor dat nieuwe mogelijkheden steeds weer andere nieuwe mogelijkheden ontsluiten en dat specialismen ontstaan, die voorheen nog niet denkbaar waren. De opdracht voor 22 Times kwam tot stand tijdens een ochtend sparren over dit thema: ‘Grote partijen weten 22 Times al jaren te vinden op basis van de goede ervaring met de kwaliteit van ons werk, maar hoe benoemen we nu het specialisme waar we zo goed in zijn?’

Klantenonderzoek naar nieuw specialisme

E-mailmarketingsoftware is volop beschikbaar en er zijn mogelijkheden te over voor bedrijven om e-mailmarketing helemaal zelf te doen. Voor een bepaald soort klanten blijkt 22 Times echter een deel van het e-mailcampagnetraject dusdanig in te vullen, dat het interessanter is om dit deel aan hen uit te besteden. De klanten van 22 Times maken dus duidelijk voor een deel van de e-mailmarketing een make-or-buy beslissing. Niet alleen diende daarom het specialisme te worden benoemd, maar diende er ook te worden gekeken naar het soort klanten dat deze make-or-buy beslissing maakt.

Van het kenmerk naar het nut voor de klant

Om het specialisme in de dienstverlening van 22 Times naar voren te halen, zijn eerst alle kenmerken van de dienstverlening in kaart gebracht. Bij ieder kenmerk is vervolgens een voordeel benoemd en is er gekeken naar het nut dat een klant hiervan ondervindt.

Via kenmerken, voordelen en baten naar het meest onderscheidende nut

Door dit gedegen te toen ontstaat er een lange lijst van steeds combinaties ‘kenmerk – voordeel- nut’. De ontstane lijst is vervolgens voorgelegd aan een groep klanten met het verzoek om de lijst te scoren op importantie van nut voor de klant. De feedback van de klanten leidde tot een duidelijk beeld over het specialisme van 22 Times.

Efficiënter in de uitvoering dan de klant zelf!

Wie wel eens heeft staan kijken naar het gemak waarmee een huisschilder de kozijnen in de verf zet, vergeet vaak dat daar jaren van oefening aan vooraf ging en dat de schilder dit dagelijks doet. Eén ding is wel duidelijk: de huisschilder werkt beter en sneller dan iemand die hem inhuurt. Dit bleek ook voor 22 Times te gelden voor wat betreft de technische uitvoering en fine-tuning van e-mailcampagnes. Juist bij grotere verzendhoeveelheden speelt dit een significante rol in het succes van een campagne. Uit klantenonderzoek kwam duidelijk naar voren dat dit beter en sneller gedaan kan worden door een campagnemanager van 22 Times die dit dagelijks doet. Uitbesteden dus!

Merkidentiteit met behulp van archetype

Het herkennen van het specialisme op basis van een duidelijke merkidentiteit helpt, de klanten die de bovengenoemde make-or-buy beslissing maken. Een merk is een krachtig vehikel om een duidelijke marktpositie en een betere groei te creëren. Door het merk een herkenbare identiteit te geven is het voor een afnemer eenvoudiger om zich met het merk te verbinden. De identiteit geeft immers betekenis aan de relatie! Voor het creëren van een identiteit bieden zogenaamde archetypen een bruikbare methode.

Archetypen

Archetypen zijn gebaseerd op de theorieën van Carl Jung. Hij stelt dat het gedrag van mensen wordt gestuurd door onbewuste ambities en aspiraties. Uit zijn onderzoek kwamen universele archetypen naar voren. Deze zijn tijdloos en worden in bepaalde situaties door mensen herkend, omdat ze een bepaalde betekenis hebben. Door bij deze bepaalde situatie (of behoefte) een bepaalde archetype te benoemen wordt de basis voor de merkidentiteit gelegd.

Jouw service ook als merk neerzetten?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk