NOTARISKANTOOR GOOSSENS

NOTARISKANTOOR GOOSSENS

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

Notariskantoor Goossens

Opzet website en online marketing voor Notariskantoor Goossens

Opdracht

“Zorg ervoor dat wij in ons verzorgingsgebied (Bussum, Gooisemeren) zo snel en zo goed mogelijk online zichtbaar zijn.”

De specifieke behoefte van de doelgroep

Het team van Notariskantoor Goossens begrijpt dat er in ieders leven momenten zijn die zich niet vaak voordoen. Zo begint niet iedereen regelmatig een nieuwe onderneming. Ook het kopen van een nieuwe woning, samen gaan wonen of trouwen, scheiden en nalaten zijn heuse levensgebeurtenissen. Zij staan er samen met hun clienten eerst bij stil en zorgen voor goede notariële adviezen en stellen voor de verschillende situaties de notariële akten op.

Het kantoor met de vrouwelijke touch

Door zich als vrouwenkantoor te presenteren willen zij niet een statement maken maar gewoon duidelijk zijn over wie zij zijn. Het team dat zij vormen is ervan overtuigd dat de toegevoegde waarde van een notaris zit in het aanvoelen van de situatie. Of de levensgebeurtenis nu prettig of onprettig is, in de visie van Notariskantoor Goossens kun je de stukken notarieel inhoudelijk pas goed recht doen wanneer je eerst bij de gebeurtenis zelf stil staat.

INFINTAX is based in Amsterdam

Grafische vormgeving van Botterman Ontwerp

Voor de grafische vormgeving van het merkconcept en de huisstijl voor Notariskantoor Goossens tekende Botterman Ontwerp uit Laren. Naast de bewerking van het beeldmateriaal en het kiezen van de beelden voor de levensgebeurtenissen, ontwierp Marieke Tempelaars-Botterman de pictogrammen voor de verschillende diensten.

INFINTAX 24/7

Online marketing strategie

Om de nieuwe website zo snel mogelijk goed zichtbaar te krijgen is er een uitgekiende mix van online marketingmiddelen ingezet. De mix omvat naast de nieuwe website:

  • een consistente social media marketing aanpak via LinkedIn, Twitter, Google+, Facebook en Pinterest;
  • een e-mailmarketingcampagne;
  • contentmarketing met de kernvaardigheid als centraal thema;
  • continue zoekmachine optimalisatie;
  • growth hacking;
  • en een Adwords-campagne op de merknaam en de zoekwoorden voor de belangrijkste dienstverlening.

Merken ontwikkelen en online marketing hiervoor bedrijven is onze core business. Het onderscheidend vermogen van jouw merk en organisatie boven dat van de concurrentie uittillen en zichtbaar maken, dat is wat we doen. Hiermee creëren we niet alleen meer omzet en aandacht, maar ook nieuwe mogelijkheden om jouw merk op de toekomst voor te bereiden.

Nieuwe website en zelf de regie?

Toen onze vestigingsplaats en startdatum bekend waren, wilden wij zo snel mogelijk online gevonden worden. Dit is zeer goed gelukt door ons eerst zichtbaar te maken op de toonaangevende social media platformen. De website die Cornelissen.Marketing samen met Botterman Ontwerp voor ons heeft gemaakt communiceert duidelijk wie wij zijn en is bovenal gericht op de manier waarop potentiele relaties naar ons zullen zoeken. En dat is merkbaar, ons kantoor heeft een vliegende start gemaakt!

mr. drs. Inez Goossens

Notaris en naamgeefster , Notariskantoor Goossens

Ander werk

Selecteer een categorie of merk
Park Gooijland

Park Gooijland

Het Marketing Station

Het Marketing Station

&madelene eventmarketing

&madelene eventmarketing

Asset Matters

Asset Matters

Cultuurcentrum deMess

Cultuurcentrum deMess

NOTARISKANTOOR GOOSSENS

NOTARISKANTOOR GOOSSENS

PFPC Global

PFPC Global

Felixx.online

Felixx.online

Emissie SuperWinkelFonds

Emissie SuperWinkelFonds

Nieuwe website op basis van customer journey

Nieuwe website op basis van customer journey

WordPress – Pardot koppeling

WordPress – Pardot koppeling

Baambrugse Boerenrugby Toernooi

Baambrugse Boerenrugby Toernooi

Introductie Felixx.Online

Introductie Felixx.Online

Bedrijfsvereniging Gooise Meren

Bedrijfsvereniging Gooise Meren

Bellius Advocaten

Bellius Advocaten

Online Marketing FlexOffiZ

Online Marketing FlexOffiZ

Emissie VFF

Emissie VFF

Leesbrillenbox

Leesbrillenbox

Dermaesthetics

Dermaesthetics

Career Result

Career Result

Permadental

Permadental

Dutch Marines Rowing Challenge

Dutch Marines Rowing Challenge

22 TIMES

22 TIMES

Kicky Hamer Advocaten

Kicky Hamer Advocaten

The History Store

The History Store

Office Extensions

Office Extensions

LabForRent

LabForRent

The Food Press

The Food Press

iCONNECT

iCONNECT

PYXIS Accountants & Belastingadviseurs

PYXIS Accountants & Belastingadviseurs

100% Vitaal

100% Vitaal

78Color System

78Color System

SOLARSTELL ‘Gemak op het dak’

SOLARSTELL ‘Gemak op het dak’

Wazokuu! Online Branding software

Wazokuu! Online Branding software

CYRTINA PRIMERO Kronen en bruggen

CYRTINA PRIMERO Kronen en bruggen

interaction ceramics | The Relativity Of Color

interaction ceramics | The Relativity Of Color

Elephant Dental | interaction ceramics

Elephant Dental | interaction ceramics

Online Marketing FlexOffiZ

Online Marketing FlexOffiZ

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

FlexOffiZ Nederland

Optimalisatie WordPress website, herpositionering op basis van customer journey en online marketing

Je online marketing anders opzetten?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Dutch Marines Rowing Challenge

Dutch Marines Rowing Challenge

Portfolio

Lees over ons werk voor:

Dutch Marines Rowing Challenge

Webcare en social media engagement tijdens event

Een korte beschrijving van de Dutch Marines Rowing Challenge: Starten in Rotterdam op 4 september en 12 september finishend tijdens de Great River Race in Londen. Daartussen een roeitocht van 350 kilometer om het 350-jarig bestaan van het Korps Mariniers te vieren en geld op te halen voor oud-mariniers die niet of met persoonlijke problemen zijn teruggekomen van een missie. DMRC 2015: het klonk al groots en het werd groots!

Over de opdracht

Om dit event online zo goed mogelijk te ondersteunen is ons is gevraagd om met behulp van social media zoveel mogelijk zichtbaarheid voor evenement te creëren en traffic te generen naar de online donatie pagina op de website van DMRC. Lees onze blog over hoe dit ging tijdens het event.

Lessons Learned

Terugkijkend hebben wij veel geleerd tijdens het event. Had het beter gekund? Zeker! Bij een volgende uitdaging van deze omvang zouden wij:

  • Nog eerder starten met het monitoren en delen van gevonden items.
  • Meer concrete conversiedoelen met elkaar afstemmen.
  • Meer conversie beter meten.
  • Meer content curatie via de engagement module inplannen voor zichtbaarheid goede doel.
  • Er voor zorgen dat iemand van het team ‘live’ bij het event aanwezig is.
  • Nog eerder starten met gepland delen van berichten met een verleidelijke ‘call-to-action’ voor traffic naar de website.
  • Overwegen om het bereik te vergroten middels betaald adverteren via Facebook.
  • Overwegen om het bereik te vergroten middels betaald adverteren via Twitter.
  • Meer afstemming met de PR van het event i.v.m. perscontacten en de webbeheerder i.v.m. conversiemogelijkheden.

Bedankt Dutch Marines Rowing Challenge!

Het was voor mij persoonlijk een enorme ervaring om een evenement van deze omvang te mogen begeleiden. Ik voel mij ook vereerd om als niet oud-marinier toch als vrijwilliger mijn bijdrage te hebben mogen leveren. Diep respect voor de enorme uitdaging de DMRC is aangegaan en het enthousiasme dat er los is gemaakt bij zoveel mensen. Jullie mogen met recht zeggen: Mission Accomplished!

Blijf de DMRC volgen op: Facebook of Twitter

Starten met social media marketing?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

PYXIS Accountants & Belastingadviseurs

PYXIS Accountants & Belastingadviseurs

Portfolio

Lees over ons werk voor:
PYXIS Accountants en Belastingadviseurs

PYXIS Accountants en Belastingadviseurs

Merkconcept, online strategie en website voor het bereiken en binden van relaties

PYXIS is ontstaan door het samengaan van twee kantoren uit Almere en Naarden. De eigenaren richtte zich altijd al sterk op waarde voor de relatie. Door compenteties bij elkaar te brengen kunnen ze nu de behoefte van hun klanten nog beter bedienen met een completere dienstverlening.

Over de opdracht:

‘We willen na het samengaan van onze kantoren een gezamenlijk en toekomstgericht commercieel beleid hanteren dat de voordelen van onze samenwerking tastbaar maakt. Daarmee willen wij onze rol in de regio verstevigen.’

Omgevingsanalyse

Om tot een strategie te komen waarmee PYXIS zich kan onderscheiden in de regio is er een omgevingsanalyse gedaan. Dit aan de hand van een model met de vijf belangrijkste facetten van dienstverlenen typeren door een beschrijving van:

Vier B's in dienstverleningsmodel
  1. de dienstverlener
  2. het dienstverleningsproces op zich
  3. de relatie met de klant
  4. de dienst(en)
  5. de doelgroep

Door de snelle ontwikkeling van internet wordt het steeds beter mogelijk om de bedrijfsvoering van relaties te monitoren. Data-overdracht is eenvoudiger en een kantoor heeft steeds meer informatie beschikbaar over en voor de klant.

Strategiekeuze

Op basis van de omgevingsanalyse is er gekeken welke groeistrategie het beste op de situatie van PYXIS aansluit. Gekozen is voor de strategie die hoort bij de waardepositie ‘Kostenleiderschap’ uit het model van Treacy & Wiersema. Dit model biedt nog twee andere keuzes en gaat er vanuit dat er op alle drie de gebieden een voldoende gescoord moet worden. Echter dient men in één richting te excelleren. Gebeurt dit niet dan blijf het merk een beetje in het midden bungelen enis van alles een beetje maar springt er nergens op uit. PYXIS kiest daarom voor ‘Kostenleiderschap’ omdat ze op dat vlak zeker van een acht een negen kunnen en willen maken.

Merkontwikkeling

Met een strategische keuze alleen gaat iemand zich nog niet onderscheiden. Voor PYXIS is goed gekeken naar de vier B’s zoals beschreven in het boekje Blauwe Bananen van Wouter de Vries Jr.: Behoefte, Belofte, Beleving en Bewijs. Uit de omgevingsanalyse kwam het sterkst een groeiende ‘Behoefte’ naar voren aan meer duidelijkheid vooraf over de beloning voor en de inhoud van de dienstverlening van een kantoor. Door de huidige beschikbaarheid van informatie is de klant beter geinformeerd en daardoor veel kritischer geworden. Dit geldt niet alleen voor de accountants, ook notarissen, architecten, makelaars en verzekeraars hebben hiermee te maken. De aanwezige middelen en competenties zijn door ons geanalyseerd met de Wazokuu! online branding software en vertaald naar een merkdefinitie en concept om dit om te activeren. Dit merkconcept is door reclamebureau Thanz vertaald naar de merkbelofte: ‘Alles geregeld voor een vaste prijs’.

Transactionele website

Om de merkbelofte tastbaar te maken is er in samenwerking met reclamebureau Thanz en webdeveloper PitGroup een nieuwe website ontworpen die in het hart ligt van een compleet online marketingplan. De website biedt bezoekers de mogelijkheid om te kunnen opvragen welke vaste maandprijs geldt voor de dienstverlening die nodig is voor de situatie van de specifieke bezoeker. Hiermee is PYXIS volledig transparant over de beloning voor haar dienstverlening en welke dienstverlening hiervoor verwacht mag worden. Voor nieuwe relaties is de website gemakkelijk vindbaar en  contactopname laagdrempelig.

Behoefte aan een groeistrategie?

“Om de strategische meerwaarde, die wij sinds jaar en dag onze klanten bieden, te waarborgen is Cornelissen.Marketing voor ons aan de slag gegaan met de vraag hoe we ons duurzaam kunnen blijven onderscheiden. We zijn tot verrassende inzichten gekomen en zien de komende jaren met vertrouwen tegemoet.”

Reijer Hekelaar RB

Partner, PYXIS Accountants en Belastingadviseurs

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

SOLARSTELL ‘Gemak op het dak’

SOLARSTELL ‘Gemak op het dak’

Portfolio

Lees over ons werk voor:

SOLARSTELL ‘Gemak op het dak’

Merkstrategie & website voor B2B-ordering

KWWS B.V. is een Nederlandse ontwikkelaar en producent van montagematerialen voor zonnepanelen. Het snel kunnen ontwikkelen en produceren van aluminium en roestvrij staalproducten is hun specialisme. Hierdoor konden zij inspelen op de groeiende vraag naar bevestigingsmaterialen voor zonnepanelen. Onbewust waren zij zich steeds meer gaan toespitsen op één slimme oplossing voor verschillende daktypes. Nu bekend als SOLARSTELL®. www.solarstell.nl

Over de opdracht:

‘Ontwikkel voor ons productassortiment een sterk merk en zorg voor een website met een business-to-business orderingsysteem.’

Merkontwikkeling

Met behulp van de Wazokuu! online branding software is er een inventarisatie gemaakt van de voordelen en het nut dat de KWWS oplossingen voor installateurs te bieden heeft. Op basis hiervan is er met hen gesproken om te kijken welk voordeel en nut het meeste te bieden hebben voor hun behoefte met betrekking tot het monteren op zich. Dit is een zo kort mogelijk verblijf op het dak (sneller werken).

Merkontwikkelen is wegen van nut

Merkbelofte: Gemak op het dak

Alle oplossingen van KWWS bleken één gemeenschappelijke deler te hebben die volledig in de behoefte voorziet: ze worden namelijk allemaal met dezelfde maat inbussleutel bevestigd. Het ‘Gemak op het dak’ dat dit met zich meebrengt is evident, net als de lagere voorraad die hiervoor op locatie nodig is, door het smallere assortiment.

Logo en huisstijl

Samen met Burovandernet uit Bussum is een logo en huisstijl ontwikkeld die de juiste beleving oproept bij het unieke merkonderscheid. Uit de vijf bestaande merknamen is SOLARSTELL gekozen omdat hierbij visueel de verbinding tussen de merknaam en de belofte van het nut gemakkelijk gelegd kan worden: ‘STELL… Gemak op het dak’.
De keuze van de kleuren voor de huisstijl zijn gebaseerd op wetenschappelijke kleurstudies die hebben vastgesteld welke waarden deze onbewust oproepen en meewerken in de totale merkbeleving. De gekozen blauwtint wordt met competentie en de bruintoon met robuustheid geassocieerd.

B2B website voor bestelgemak

Op basis van een modulair opgebouwd content management systeem, dat de webdeveloper ENGENDER aanbiedt, is er een website gemaakt met een doordacht online orderingsysteem. Niet alleen wordt de ‘Gemak op het dak‘ beleving hiermee voor de klanten versterkt maar voor KWWS zelf betekent het een automatiseringsslag van het ordersysteem en voorraadbeheer. Intern wordt dus ook het ‘Gemak’ beleefd. Zonder goede functionaliteit en bruikbaarheid van de website uit het oog te verliezen bleek het mogelijk om alle lang bestaande prijsafspraken en andere condities door het systeem af te laten vangen.

Een merk versterkende website?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk