Introductie Felixx.Online

Introductie Felixx.Online

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

Introductie Felixx.Online

Merkactivatie voor een merk met een nog onduidelijk referentiekader

Merken krijgen pas waarde als de dienstverlening waar ze voor staan beleefd kan worden. Iedere merkbelofte is uniek en vraagt daarom om een krachtige presentatie die perfect laat zien waar het merk voor staat. Dit is de reden waarom wij samenwerken tal van specialisten. Wij bewaken hierbij het merk en houden de regie over de uitvoering van de merkstrategie. Een mooi voorbeeld is dit tweede deel van de Felixx.online-case: Merkactivatie met behulp van een animatiefilm en de inzet van de daar uit voortvloeiende beeldtaal voor het online platform.

Een nieuwe vorm van dienstverlening

Al enkele jaren is er software beschikbaar die bedrijven in staat stelt om de administratie van pensioenen en andere verzekerbare arbeidsvoorwaarden efficiënt te beheren. Tijdens de ontwikkeling van het merkconcept bleek al dat wat Felixx. hier aan toevoegt nieuw is. Het team van Felixx. richt namelijk de beheeromgeving volledig in en kan daarna de afwikkeling van ziekmeldingen, in- en uitdiensttredingen, veranderingen in wetgeving en salarisverhogingen volledig beheren of op afstand begeleiden.

De werking van Felixx.online

Dit is een nieuwe vorm van dienstverlening waarvoor binnen de branche nog geen referentiekader bestaat.

Het vangnet voor een trapezewerker als metafoor

Hoe kunnen wij zonder referentie het nut van deze nieuwe dienstverlening duidelijk en bondig introduceren? Dit was de vraag die wij aan verschillende bureaus hebben voorgelegd. Bureau Vechtlust uit Amsterdam kwam met een mooie metafoor. Felixx.online is een veilig vangnet voor HR-managers en CFO’s die onder toenemende druk hun medewerkers moeten opvangen, begeleiden en loslaten. Een kleine onachtzaamheid of fout kan hierbij grote (financiële) gevolgen hebben.

De eerste tekeningen van Aniek Bartels

Van script naar storyboard

Op basis van dit idee en de eerste schetsen van illustratrice Aniek Bartels is er een nauwkeurig script uitgeschreven. Nadat hierover eerst overeenstemming was bereikt is er een zogenaamd storyboard uitgewerkt:

Het storyboard voor de animatiefilm

Alle aspecten die in de merkdefinitie aan de orde komen, spelen ook een rol in de animatiefilm. Hierdoor is er ook een beeldtaal beschikbaar geworden met illustraties voor de doelgroep, het op te lossen probleem, de voordelen, de kernvaardigheid en het nut van Felixx.online. Als je al niet van het nut van Felixx.online overtuigd raakt bij het bekijken van de animatiefilm, dan wordt je er op zijn minst heel vrolijk zijn. Door de buitengewoon duidelijke illustraties is er een beeldtaal ontstaan voor Felixx.online die met online marketing nu dankbaar ingezet wordt.

WordPress multisite met meerdere domeinen

De bestaande WordPress omgeving van Felixx. is omgezet naar een multisite opzet zodat alle sites vanuit één CMS beheerd kunnen worden.

Homepage website Felixx.online

In aansluiting op de call-to-action: ‘bereken uw besparing’ is er een bestaand rekenmodel vertaald naar een online versie. Hiermee kan een bezoeker van de website zijn of haar kostenbesparing op basis van de Felixx.online dienstverlening zelf berekenen. De website en de speciale rekenmodule zijn samen met Fabion Baromeo en Mark Gaertner van Justdata ontwikkeld.

Korte animatiefilm met call-to-action

De stem van Felixx.online is die van Eva Laurenssen die in Studio de Slapende Hond de voice-over van de animatie insprak. Haar krachtige en heldere stem brengt de tekst van het script echt tot leven, daarbij ondersteunt door de animatiefilm.

Al meer dan vijf jaar doen wij zaken met Cornelissen.Marketing. De aanleiding daarvan was dat Eric Cornelissen ons wees op de beperkte online uitstraling van ons bedrijf. De afgelopen jaren hebben wij samen de zichtbaarheid van ons bedrijf sterk verbeterd. Eric is zeer creatief en veel ideeën zijn uitgewerkt. Dit heeft gesteund in de groei van ons bedrijf. Inmiddels hebben wij hem met meerdere bedrijven in contact gebracht. Wij kunnen Eric dan ook van harte aanbevelen. Borgert F. Tegel MPLA

Partner| Voorzitter Pensioenorde, Felixx.Groep

Een merk versterkende website?

Merkidentiteit

Emotie(s) bij dit merk:

Gevoel de touwtjes in handen hebben

Je in staat voelen om jezelf en je omgeving naar wens te kunnen beïnvloeden, in staat om stressvolle momenten te voorspellen, te regelen en succesvol erop te reageren wanneer dit zich voordoet. Het vermogen hebben om te beslissen wanneer, hoe en waar men mee gaat doen en met welke verbale uitingen of gedrag.

Gekozen kleurrichting(en) voor dit merk:

Maagdenpalm blauw

Positief: joviaal, levendig, opgewekt, gezellig, hartelijk.

PMS 7452C #8392CB

Heldergroen

Positief: vers, gras, Iers, levendig, lente, vernieuwing, weelderig.

PMS 347C #14883E

# Het benoemen van een emotie en het kiezen van een merkkleur zijn onderdeel van onze beproefde methodiek voor het ontwikkelen van een merkconcept.

Ook behoefte aan een sterk merkconcept?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Nieuwe website op basis van customer journey

Nieuwe website op basis van customer journey

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

Elswout AssurantieGroep

Website op basis van customer journey

Een merk versterkende website?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Baambrugse Boerenrugby Toernooi

Baambrugse Boerenrugby Toernooi

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

Baambrugse Boerenrugby Toernooi

Website voor ambitieus nieuw initiatief

Rugby verovert Baambrugge

In Baambrugge zijn een aantal oud-rugbyers een paar jaar geleden begonnen met het geven van rugbyclinics aan (voornamelijk boeren)jeugd uit het dorp. Inmiddels spelen er circa 18 van deze mannen bij rugbyclubs in de regio in de derde en vierde klasse.

Het Baambrugse Boerenrugby Toernooi

Ter afsluiting van het reguliere rugby seizoen organiseren deze enthousiastelingen sinds 2014 een zogenaamd 10-a side toernooi in het weiland. Dit toernooi is opgezet om mensen kennis te laten maken met rugby en worden er teams van een gelijkwaardig niveau uitgenodigd. Het toernooi wordt gekenmerkt door hele families langs de lijn, koeien, tractoren, hooibalen, bier, hamburgers, een varken aan het spit, uiteraard een rugbybal en zelfs een aantal wilde boerendochters!

Onze eerste sponsoring

Rugby is een prachtige en inspirerende sport voor mannen en vrouwen die altijd een stapje verder willen gaan dan ze denken te kunnen. Het reflecteert de manier waarop wij ons willen inzetten voor onze opdrachtgevers. Door hun merken echt voor ze te laten werken willen wij ze verder brengen dan dat ze zelf ooit gedacht hadden te komen. Wij zijn dan ook erg blij dat wij het toernooi in natura mogen sponsoren in de vorm van een website. Was het maar alweer juni, we kunnen niet wachten op de volgende editie!

Nieuwe website en zelf de regie?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Permadental

Permadental

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

Cornelissen.Marketing?
Kompetent. Freundlich. Zuverlässig. Unsere Wahl!

Wolfgang Richter

Marketing Manager / Business Development , Permadent GmbH

Permadental

Responsive websites voor Duitse televisiecampagne

Permadental is één van de grootste aanbieders van tandtechniek in Duitsland. Ze hebben zich met hun dienstverlening ten doel gesteld om hoogwaardige tandtechniek voor een zeer gunstige prijs beschikbaar te maken voor Duitse patiënten. Om er zoveel mogelijk te bereiken werkt Permandental samen met alle denkbare professionals in de tandtechniek en tandheelkunde.

Over de opdracht:

Voor een landelijke televisiecampagne (Sat-1) diende er op de oude website optimalisatie plaats te vinden. Deze was niet responsive en kon niet separaat worden geoptimaliseerd voor zoekmachines ten behoeve van de twee verschillende doelgroepen: tandartsen en patiënten. De patiëntenwebsite moest gevonden worden op het thema van de campagne: meine-schoensten-zaehne (mijn mooiste tanden). Op de tandartsenwebsite moest tevens een voorzien worden getroffen om ‘verdwaalde’ patiënten weer naar de juiste website te leiden.

WordPress Multisite met twee domeinen

De televisiecampagne richt zich primair op patiënten. Via een website wordt een patiëntenbrochure aangeboden. Permadental brengt vervolgens bezoekers in contact met een tandarts waar ze voor de oplossingen van Permadental terecht kunnen. Voor de betrokken tandartsen is er een tweede site met voor hen relevante informatie. Door te kiezen voor een WordPress Multisite-oplossing is het nu mogelijk om beide sites vanuit één CMS te beheren. Met behulp van domain mapping zijn de domeinnamen aan de sub-websites gekoppeld.

 

Voor de tandarts:

Patienten website Permadental

Voor de patiënt:

Tandartsenwebsite Permadental

Landelijke televisiecommercial

De krachtige commercial is gemaakt door bureau White & White uit Berlin. Een dame in het wit met een even zo stralend gebit, zit tussen acht witte konijnen en versterkt een eenvoudige boodschap: ‘De natuur voorziet u van een perfect gebit,
indien dit niet (meer) zo is kan Permadental u helpen.

De voordelen van een Multisite

Een multisite brengt de volgende voordelen met zich mee:

  • sub-websites kunnen eigen domeinnamen voeren (voor SEO);
  • verschillen per sub-website in bijvoorbeeld lay-out, gebruikers en plug-ins zijn in te stellen;
  • snel schakelen tussen verschillende sub-websites;
  • functionaliteiten hoeven slechts één keer ontwikkeld te worden;
  • back-up van data vindt plaats vanuit één omgeving;
  • leercurves voor nieuwe functionaliteit of plug-ins hoeven maar één keer doorlopen te worden;
  • eenvoudige verspreiding van content over de sub-websites.

Waarvoor is een WordPress Multisite geschikt?

Een WordPress Multisite laat zich goed inzetten wanneer:

  • het merk aparte boodschappen heeft voor verschillende lagen uit een bedrijfskolom;
  • een bedrijf verschillende proposities heeft voor verschillende doelgroepen;
  • de website meerdere taalgebieden bedient.

Meerdere websites te beheren?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

PYXIS Accountants & Belastingadviseurs

PYXIS Accountants & Belastingadviseurs

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen
PYXIS Accountants en Belastingadviseurs

PYXIS Accountants en Belastingadviseurs

Merkconcept, online strategie en website voor het bereiken en binden van relaties

PYXIS is ontstaan door het samengaan van twee kantoren uit Almere en Naarden. De eigenaren richtte zich altijd al sterk op waarde voor de relatie. Door compenteties bij elkaar te brengen kunnen ze nu de behoefte van hun klanten nog beter bedienen met een completere dienstverlening.

Over de opdracht:

‘We willen na het samengaan van onze kantoren een gezamenlijk en toekomstgericht commercieel beleid hanteren dat de voordelen van onze samenwerking tastbaar maakt. Daarmee willen wij onze rol in de regio verstevigen.’

Omgevingsanalyse

Om tot een strategie te komen waarmee PYXIS zich kan onderscheiden in de regio is er een omgevingsanalyse gedaan. Dit aan de hand van een model met de vijf belangrijkste facetten van dienstverlenen typeren door een beschrijving van:

Vier B's in dienstverleningsmodel
  1. de dienstverlener
  2. het dienstverleningsproces op zich
  3. de relatie met de klant
  4. de dienst(en)
  5. de doelgroep

Door de snelle ontwikkeling van internet wordt het steeds beter mogelijk om de bedrijfsvoering van relaties te monitoren. Data-overdracht is eenvoudiger en een kantoor heeft steeds meer informatie beschikbaar over en voor de klant.

Strategiekeuze

Op basis van de omgevingsanalyse is er gekeken welke groeistrategie het beste op de situatie van PYXIS aansluit. Gekozen is voor de strategie die hoort bij de waardepositie ‘Kostenleiderschap’ uit het model van Treacy & Wiersema. Dit model biedt nog twee andere keuzes en gaat er vanuit dat er op alle drie de gebieden een voldoende gescoord moet worden. Echter dient men in één richting te excelleren. Gebeurt dit niet dan blijf het merk een beetje in het midden bungelen enis van alles een beetje maar springt er nergens op uit. PYXIS kiest daarom voor ‘Kostenleiderschap’ omdat ze op dat vlak zeker van een acht een negen kunnen en willen maken.

Merkontwikkeling

Met een strategische keuze alleen gaat iemand zich nog niet onderscheiden. Voor PYXIS is goed gekeken naar de vier B’s zoals beschreven in het boekje Blauwe Bananen van Wouter de Vries Jr.: Behoefte, Belofte, Beleving en Bewijs. Uit de omgevingsanalyse kwam het sterkst een groeiende ‘Behoefte’ naar voren aan meer duidelijkheid vooraf over de beloning voor en de inhoud van de dienstverlening van een kantoor. Door de huidige beschikbaarheid van informatie is de klant beter geinformeerd en daardoor veel kritischer geworden. Dit geldt niet alleen voor de accountants, ook notarissen, architecten, makelaars en verzekeraars hebben hiermee te maken. De aanwezige middelen en competenties zijn door ons geanalyseerd met de Wazokuu! online branding software en vertaald naar een merkdefinitie en concept om dit om te activeren. Dit merkconcept is door reclamebureau Thanz vertaald naar de merkbelofte: ‘Alles geregeld voor een vaste prijs’.

Transactionele website

Om de merkbelofte tastbaar te maken is er in samenwerking met reclamebureau Thanz en webdeveloper PitGroup een nieuwe website ontworpen die in het hart ligt van een compleet online marketingplan. De website biedt bezoekers de mogelijkheid om te kunnen opvragen welke vaste maandprijs geldt voor de dienstverlening die nodig is voor de situatie van de specifieke bezoeker. Hiermee is PYXIS volledig transparant over de beloning voor haar dienstverlening en welke dienstverlening hiervoor verwacht mag worden. Voor nieuwe relaties is de website gemakkelijk vindbaar en  contactopname laagdrempelig.

Behoefte aan een groeistrategie?

“Om de strategische meerwaarde, die wij sinds jaar en dag onze klanten bieden, te waarborgen is Cornelissen.Marketing voor ons aan de slag gegaan met de vraag hoe we ons duurzaam kunnen blijven onderscheiden. We zijn tot verrassende inzichten gekomen en zien de komende jaren met vertrouwen tegemoet.”

Reijer Hekelaar RB

Partner, PYXIS Accountants en Belastingadviseurs

Ander werk

Selecteer een categorie of merk