Park Gooijland

Park Gooijland

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

Park Gooijland

Samen met Lex Maat Grafische vormgeving een traffic campagne ontwikkeld om traffic naar de website van Park Gooijland te genereren met als doel bezichtigingen van de nog te verhuren appartementen. Werkzaamheden voor de advertenties zijn een opmaat naar een nieuwe huisstijl en website onder eigen regie.

Nieuwe website en zelf de regie?

Asset Matters

Eric legt marketingvraagstukken op een duidelijke en inspirerende manier uit en biedt snel de juiste oplossingen. Zijn passie voor marketing werkt aanstekelijk en motiverend. Eric heeft perfect geholpen bij het ontwikkelen van een nieuwe website en het optimaal benutten van de verschillende marketingtools.

Marleen Boer

Manager Senior Living, Vivo Wonen

Gekozen hoofdkleur(en) voor dit merk:

Bladgroen (PMS 349C)

Positief: natuurlijk, vruchtbaar, gezond, balans, leven, groei, verzachtend, harmonie, rustgevend, herstel, geruststelling, milieubewust, nieuwe start.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Nieuwe website op basis van customer journey

Nieuwe website op basis van customer journey

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

Elswout AssurantieGroep

Website op basis van customer journey

Een merk versterkende website?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

Permadental

Permadental

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor andere merken hebben mogen betekenen

Cornelissen.Marketing?
Kompetent. Freundlich. Zuverlässig. Unsere Wahl!

Wolfgang Richter

Marketing Manager / Business Development , Permadent GmbH

Permadental

Responsive websites voor Duitse televisiecampagne

Permadental is één van de grootste aanbieders van tandtechniek in Duitsland. Ze hebben zich met hun dienstverlening ten doel gesteld om hoogwaardige tandtechniek voor een zeer gunstige prijs beschikbaar te maken voor Duitse patiënten. Om er zoveel mogelijk te bereiken werkt Permandental samen met alle denkbare professionals in de tandtechniek en tandheelkunde.

Over de opdracht:

Voor een landelijke televisiecampagne (Sat-1) diende er op de oude website optimalisatie plaats te vinden. Deze was niet responsive en kon niet separaat worden geoptimaliseerd voor zoekmachines ten behoeve van de twee verschillende doelgroepen: tandartsen en patiënten. De patiëntenwebsite moest gevonden worden op het thema van de campagne: meine-schoensten-zaehne (mijn mooiste tanden). Op de tandartsenwebsite moest tevens een voorzien worden getroffen om ‘verdwaalde’ patiënten weer naar de juiste website te leiden.

WordPress Multisite met twee domeinen

De televisiecampagne richt zich primair op patiënten. Via een website wordt een patiëntenbrochure aangeboden. Permadental brengt vervolgens bezoekers in contact met een tandarts waar ze voor de oplossingen van Permadental terecht kunnen. Voor de betrokken tandartsen is er een tweede site met voor hen relevante informatie. Door te kiezen voor een WordPress Multisite-oplossing is het nu mogelijk om beide sites vanuit één CMS te beheren. Met behulp van domain mapping zijn de domeinnamen aan de sub-websites gekoppeld.

 

Voor de tandarts:

Patienten website Permadental

Voor de patiënt:

Tandartsenwebsite Permadental

Landelijke televisiecommercial

De krachtige commercial is gemaakt door bureau White & White uit Berlin. Een dame in het wit met een even zo stralend gebit, zit tussen acht witte konijnen en versterkt een eenvoudige boodschap: ‘De natuur voorziet u van een perfect gebit,
indien dit niet (meer) zo is kan Permadental u helpen.

De voordelen van een Multisite

Een multisite brengt de volgende voordelen met zich mee:

  • sub-websites kunnen eigen domeinnamen voeren (voor SEO);
  • verschillen per sub-website in bijvoorbeeld lay-out, gebruikers en plug-ins zijn in te stellen;
  • snel schakelen tussen verschillende sub-websites;
  • functionaliteiten hoeven slechts één keer ontwikkeld te worden;
  • back-up van data vindt plaats vanuit één omgeving;
  • leercurves voor nieuwe functionaliteit of plug-ins hoeven maar één keer doorlopen te worden;
  • eenvoudige verspreiding van content over de sub-websites.

Waarvoor is een WordPress Multisite geschikt?

Een WordPress Multisite laat zich goed inzetten wanneer:

  • het merk aparte boodschappen heeft voor verschillende lagen uit een bedrijfskolom;
  • een bedrijf verschillende proposities heeft voor verschillende doelgroepen;
  • de website meerdere taalgebieden bedient.

Meerdere websites te beheren?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

PYXIS Accountants & Belastingadviseurs

PYXIS Accountants & Belastingadviseurs

Portfolio

Lees over ons werk voor:
PYXIS Accountants en Belastingadviseurs

PYXIS Accountants en Belastingadviseurs

Merkconcept, online strategie en website voor het bereiken en binden van relaties

PYXIS is ontstaan door het samengaan van twee kantoren uit Almere en Naarden. De eigenaren richtte zich altijd al sterk op waarde voor de relatie. Door compenteties bij elkaar te brengen kunnen ze nu de behoefte van hun klanten nog beter bedienen met een completere dienstverlening.

Over de opdracht:

‘We willen na het samengaan van onze kantoren een gezamenlijk en toekomstgericht commercieel beleid hanteren dat de voordelen van onze samenwerking tastbaar maakt. Daarmee willen wij onze rol in de regio verstevigen.’

Omgevingsanalyse

Om tot een strategie te komen waarmee PYXIS zich kan onderscheiden in de regio is er een omgevingsanalyse gedaan. Dit aan de hand van een model met de vijf belangrijkste facetten van dienstverlenen typeren door een beschrijving van:

Vier B's in dienstverleningsmodel
  1. de dienstverlener
  2. het dienstverleningsproces op zich
  3. de relatie met de klant
  4. de dienst(en)
  5. de doelgroep

Door de snelle ontwikkeling van internet wordt het steeds beter mogelijk om de bedrijfsvoering van relaties te monitoren. Data-overdracht is eenvoudiger en een kantoor heeft steeds meer informatie beschikbaar over en voor de klant.

Strategiekeuze

Op basis van de omgevingsanalyse is er gekeken welke groeistrategie het beste op de situatie van PYXIS aansluit. Gekozen is voor de strategie die hoort bij de waardepositie ‘Kostenleiderschap’ uit het model van Treacy & Wiersema. Dit model biedt nog twee andere keuzes en gaat er vanuit dat er op alle drie de gebieden een voldoende gescoord moet worden. Echter dient men in één richting te excelleren. Gebeurt dit niet dan blijf het merk een beetje in het midden bungelen enis van alles een beetje maar springt er nergens op uit. PYXIS kiest daarom voor ‘Kostenleiderschap’ omdat ze op dat vlak zeker van een acht een negen kunnen en willen maken.

Merkontwikkeling

Met een strategische keuze alleen gaat iemand zich nog niet onderscheiden. Voor PYXIS is goed gekeken naar de vier B’s zoals beschreven in het boekje Blauwe Bananen van Wouter de Vries Jr.: Behoefte, Belofte, Beleving en Bewijs. Uit de omgevingsanalyse kwam het sterkst een groeiende ‘Behoefte’ naar voren aan meer duidelijkheid vooraf over de beloning voor en de inhoud van de dienstverlening van een kantoor. Door de huidige beschikbaarheid van informatie is de klant beter geinformeerd en daardoor veel kritischer geworden. Dit geldt niet alleen voor de accountants, ook notarissen, architecten, makelaars en verzekeraars hebben hiermee te maken. De aanwezige middelen en competenties zijn door ons geanalyseerd met de Wazokuu! online branding software en vertaald naar een merkdefinitie en concept om dit om te activeren. Dit merkconcept is door reclamebureau Thanz vertaald naar de merkbelofte: ‘Alles geregeld voor een vaste prijs’.

Transactionele website

Om de merkbelofte tastbaar te maken is er in samenwerking met reclamebureau Thanz en webdeveloper PitGroup een nieuwe website ontworpen die in het hart ligt van een compleet online marketingplan. De website biedt bezoekers de mogelijkheid om te kunnen opvragen welke vaste maandprijs geldt voor de dienstverlening die nodig is voor de situatie van de specifieke bezoeker. Hiermee is PYXIS volledig transparant over de beloning voor haar dienstverlening en welke dienstverlening hiervoor verwacht mag worden. Voor nieuwe relaties is de website gemakkelijk vindbaar en  contactopname laagdrempelig.

Behoefte aan een groeistrategie?

“Om de strategische meerwaarde, die wij sinds jaar en dag onze klanten bieden, te waarborgen is Cornelissen.Marketing voor ons aan de slag gegaan met de vraag hoe we ons duurzaam kunnen blijven onderscheiden. We zijn tot verrassende inzichten gekomen en zien de komende jaren met vertrouwen tegemoet.”

Reijer Hekelaar RB

Partner, PYXIS Accountants en Belastingadviseurs

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

100% Vitaal

100% Vitaal

Portfolio

Lees over ons werk voor:

100% Vitaal

Merkontwikkeling en logo-design voor een vitaliteitscoach

Merkpositonering en logo

100% Vitaal is de persoonlijke vitaliteitscoach die, zoals de naam al doet vermoeden, er voor zorgt dat iemand zich 100 procent vitaler gaat voelen. Dit door adviezen te geven die gebaseerd zijn op een Mind, Meals & Motion concept. www.100%vitaal.nl

Over de opdracht:

De opdracht kwam als barter tot stand tijdens een bijeenkomst van Platform Maatschappelijk Ondernemen Naarden Bussum. Er werd een goede merkpositionering tegen een compleet vitaliteitstraject geruild. Het startpunt was de merknaam die prachtig tot uitdrukking brengt wat de dienstverlening van Cynthia Joseph u oplevert: u voelt zich erna 100% vitaal!

Hoe formuleert u een geloofwaardige belofte?

Iets simpel uitleggen is niet eenvoudig wanneer u veel kennis over een bepaald onderwerp hebt. Wanneer u vol ambitie zit en met passie spreekt over uw vak dan vertelt u al gauw erg veel. Zoveel dat de ontvanger van de informatie de essentie er niet meer uit kan filteren. Een steeds terugkerende kernbelofte helpt om dit op te lossen. Samen zijn we daarom gaan inventariseren wat de basiskenmerken en vaardigheden van de dienstverlening zijn, die uiteindelijk leiden tot 100 procent vitaliteit. Welke kernvaardigheid is hierin te herkennen, die verklaart dat 100 procent vitaal geen loze belofte is? Als die gevonden is kan er een geloofwaardige belofte worden geformuleerd.

De uitkomst groter dan de som der delen

De bedenker van 100% Vitaal is Cynthia Joseph, een vitaliteitscoach met een orthomoleculaire achtergrond. Dit houdt in dat er op basis van een analyse wordt gekeken hoe iemand door verbeteringen in zijn levensstijl en eetpatroon een optimale vitaliteit kan bereiken. Bijvoorbeeld wanneer het herstel van sportblessures of ziekte niet goed verloopt. Het is een benadering van de totale mens. Gezond in het hoofd, genoeg beweging en vooral goede voeding met daarin de juiste vitaminen en mineralen. Cynthia noemt dit haar Mind, Meals & Motion benadering. Om tot een krachtige belofte te komen zijn we daarom vrij gaan associëren op ‘de uitkomst die groter is dan de som der delen’.

De Keltische Triskelion

Uiteindelijk kwamen we via het woord ‘drie-eenheid’ terecht op een oud Keltisch symbool voor de drie-eenheid in de mens en herkenden een ‘V’ in het midden.

De eerste letter van Vitaal is dus te herkennen op de plek waar de drie componenten elkaar overlappen: 100% vitaliteit ontstaat in het hart van ‘mind, meals & motion’. De schets die hierbij ontstond heeft Gertjan van der Net van Burovandernet vervolgens weergaloos omgezet in een set van logo’s en stijlcomponenten voor een professioneel online presentatie van het merk.

En het is zeker geen loze belofte!

Het leuke van deze opdracht was dat we het als barter waren aangegaan. Terwijl het project liep konden we aan den lijve ondervinden dat de aanpak van 100% Vitaal tot resultaat leidt. Het werkt! Een bijsturing van het voedingspatroon zorgde ervoor dat een hamstringblessure niet alleen sneller herstelde maar sindsdien niet meer is teruggekomen.

Eric is een goede luisteraar, enthousiasmeert op een hele prettige manier en brengt structuur aan in de veelheid aan ideeën die al brainstormend naar voren komen. Ik kan iedereen die op zoek is naar een goede marketing strategie voor zijn bedrijf Eric dan ook van harte aan bevelen.”

Cynthia Joseph

Vitaliteitscoach en trainer, 100% Vitaal

Ander werk

Selecteer een categorie of merk