Leesbrillenbox Nieuwsbrief

Leesbrillenbox

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor anderen mochten betekenen

Leesbrillenbox

Nieuwsbrief voor de webshop en de naleverservice

Net op het moment dat hij nodig is ligt hij vaak thuis: de leesbril. Zou het niet handig zijn als het bedrijf waar u op dat moment bent, een bril op sterkte voor u beschikbaar heeft? Precies dat is de service die de Leesbrillenbox mogelijk maakt. Altijd mooie, frisse en op sterkte beschikbare leesbrillen in een mooie presentatiebox. Iedere box bevat leesbrillen in vier gangbare sterktes. Leesbrillenbox is gestart in het najaar van 2015 en vanaf het eerste moment is het hard gegaan. Op dit moment is de Leesbrillenbox beschikbaar op meer dan 1.000 locaties in vijf landen.

Over de opdracht

Al snel na de introductie is de Leesbrillenbox gestart met de nalever service van ontbrekende brillen bij klanten met een servicecontract. Het komt nog wel eens voor dat gasten zo blij zijn met de aangeboden service, dat ze met de bril op de neus thuis komen. De box is dan incompleet. Niet alle boxbezitters zijn zich echter bewust van het servicecontract en daarom luidde de opdracht: Maak met een periodieke nieuwsbrief onze afnemers bewuster van deze te bieden service.

Service nog zichtbaarder gemaakt

Van de nieuwsbrief hebben wij een medium van gemaakt waarin ook degene die de service bieden geholpen worden om dit aan hun omgeving kenbaar te maken. Vanaf de eerste nieuwsbrief is er een digitaal promologo beschikbaar gekomen voor de websites van de bedrijven die de Leesbrillenbox aanbieden. Wanneer zij deze op hun website plaatsen met een link naar de webshop van de Leesbrillenbox krijgen ze een vermelding op de Partnerpagina.

Ook uw professionele nieuwsbrief uitbesteden?

Veel bedrijven willen wel een nieuwsbrief starten maar stellen dit steeds uit. Ze zien er tegenop om continu nieuwe content te bedenken en te schrijven. Of ze hebben gevoelsmatig hun kruid in de eerste twee á drie edities al verschoten. Herkenbaar? Maak dan eens een afspraak.

 

Enkele voorbeelden

  • Leesbrillenbox uit Almere: Nieuwsbrief
  • Felixx Pensioen Consultants: Felixx.online
  • FlexOffiZ Nederland uit Amsterdam: FlexOffiZ
  • PYXIS Accountants en Belastingadviseurs uit Bussum: PYXIS

Nieuwsbrief ook uitbesteden?

The History Store

The History Store

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor anderen mochten betekenen
“Van een succesvolle, maar niet zo bekende aanpak naar een sterk merk. Eric Cornelissen heeft The History Store begeleid naar grotere naamsbekendheid.
Dat doet hij met strategische adviezen die richting en focus geven, maar ook met uiterst praktische tips die direct toepasbaar zijn. Daarnaast is Eric prettig om mee samen te werken.”
Hans van den Brink

Stadshistoricus en schrijver, The History Store

Jouw service ook als merk neerzetten?

The History Store

Herziening merkconcept voor het bereiken, boeien en binden van bezoekers

The History Store is een adviesbureau dat het DNA van een gebied, stad of wijk blootlegt als leidraad voor ontwikkelingen op ruimtelijk, economisch en/of sociaal terrein. Dit draagt er aan bij dat authentieke, prettige plekken om te leven, werken en bezoeken kunnen worden gevormd.

Over de opdracht:

‘Het nu is lastig om de datgene wat de The History Store voor staat eenduidig te communiceren. Terwijl een goede analyse van een bedrijf, een stad of gebiedsdeel, dat op heldere wijze is beschreven, juist zo waardevol is bij de ontwikkeling ervan. We zoeken een slogan die precies verteld waar de History Store voor staat.’

Herziening logo en merkbelofte

Wat goed is komt snel en niet in de laatste plaats door Hans van den Brink zelf, de man achter The History Store. Als schrijver en stadshistoricus werd de klus in twee brainstormsessies en een beetje voorbereiding geklaard. Belangrijk hierbij was het vinden van een duidelijk referentiekader voor het bijzondere werk van The History Store. Wanneer er weinig vergelijkbare bedrijven zijn dan is het niet eenvoudig om de uniciteit snel te duiden. Men heeft namelijk geen referentie. De inkomsten van The History Store komen uit twee activiteiten:

  1. het blootleggen van de identiteit van een gebied,
  2. het schrijven van lustrumboeken voor steden en bedrijven.

Dus hoe leg je dan kernachtig uit waarin je uniek bent?

De belofte van The History Store

Met een woordassociatie-sessie kwam onder andere het begrip ‘Genius Loci’ naar voren. In goed Nederlands: lokale geest en dit wordt gebruik om de eigenheid van een locatie te benadrukken. Door gevonden teksten over dit onderwerp naast de competenties van The History Store te leggen kwam de slogan eigenlijk als vanzelf. De authentieke meerwaarde viel ineens als een puzzel in elkaar.

Ander werk

Selecteer een categorie of merk

LabForRent

LabForRent

Portfolio

Bekijk wat wij reeds voor anderen mochten betekenen

LabForRent

Merkconcept en online marketing voor een online start-up

LabForRent is de efficiëntste online marktplaats voor laboratoriumruimten. Ze brengen huurders en verhuurders van labruimten en R&D-vastgoed samen. Hiermee dragen ze bij aan innovatie en economische groei in de Life Sciences en andere high tech sectoren.

Over de opdracht

Het contact met LabForRent kwam tot stand door Clarenz, het web-development bedrijf uit Houten. Zij waren op dat moment al bezig met het ontwikkelen van de website maar liepen vast waar het de content aanging. Op wie richt je nu de belofte wanneer je twee partijen bij elkaar brengt? Waar staat het merk voor? In aanloop naar de lancering van de website is er tevens een start gemaakt met de e-mail- en social-mediamarketing.

Jouw service ook als merk neerzetten?

Ander werk

Selecteer een categorie of merk