Over ons

Lees over ons bureau voor strategie, merkontwikkeling en online marketing
Eric Cornelissen

Eric Cornelissen

Merkstrateeg & Online Marketeer

drs. ing. Eric M.H. Cornelissen

Merkstrateeg & Online marketeer

Al sinds eind jaren tachtig is Eric Cornelissen werkzaam op het snijvlak van marketing, bedrijfsvoering en techniek. Dit is begonnen op het moment dat hij een interne opleiding en een baan bij Fokker op Schiphol verruilde voor een functie bij DELTEC, een softwarebedrijf uit Naarden. Hier heeft hij niet alleen veel over het ontwikkelen van producten en software geleerd, maar vooral leren focussen op beleving van een dienst vanuit het perspectief van de klant (d.m.v. persona’s).

Hierna volgden twee dentale bedrijven: CORDENT en DENTSPLY met een uitstapje ertussen als zelfstandig ondernemer in de horeca. Het betrof het opzetten van een franchise concept voor Heineken in Nederland. Wisselen tussen branches heeft Eric Cornelissen een zeer breed referentiekader en diepgaand inzicht in veel bedrijfsprocessen gegeven.

Waardecreatie als rode draad

Het creatief omgaan met de aanwezige middelen en hieruit het onderscheidende vermogen van een firma, product of dienst boven halen is zijn passie. Bij bedrijven in verschillende branches heeft hij de vrijheid gehad om dit talent continu door te ontwikkelen. Hierdoor is het creëren van waarde zijn tweede natuur geworden.

Ervaring gekoppeld aan de nieuwste kennis

Summercourse VUMet een studie technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam (2004-2007) en een studie marketing aan de Vrije Universiteit (2011-2013) hebben recent een nieuw en stevig fundament aan zijn ervaring toegevoegd.

Online marketing

Vooral door de laatste studie in combinatie met het wetenschappelijk onderzoek waarmee deze afgerond werd heeft hij een onschatbare hoeveelheid inzicht gekregen in (online) marketing. Tijdens deze studie werd alle opgedane kennis tot in de treuren uitgeprobeerd voor de start-up Wazokuu! Online Branding.

Unieke combinatie van competenties

Het inzicht en de ervaring van een door de wol geverfde marketeer en technisch bedrijfskundige met de nieuwste kennis van iemand die de universiteit net heeft verlaten. Een tamelijk unieke combinatie van competenties die er voor zorgen dat hij beter, sneller en doortastender te werk kan gaan dan menig andere marketeer. Vooral bij technische bedrijven in een business-to-business omgeving blijkt dit steeds weer doorslaggevend te zijn.

En als er dan nog tijd is…

Rugby Club 't GooiEen hoofd dat veel gebruikt wordt moet ook af en toe leeg. Zijn ontspanning vindt hij als het even kan met een rondje hardlopen om Naarden Vesting of op het rugbyveld.

WAT WIJ DOEN

We benoemen je kernvaardigheid en denken vanuit de customer journey

Groeistrategie

BEREIKEN

Voor groei is een strategie nodig die obstakels wegneemt en ervoor zorgt dat men je goed kan bereiken.

Merkontwikkeling

BOEIEN

Een merk moet niet alleen opvallen maar men moet direct door het essentiële nut ervan geboeid worden!

Online marketing

BINDEN

Goede contactmomenten aanbieden is een must en een klant moet zich (zelf) aan je kunnen binden.

Digitalisering

BEHOUDEN

Het automatiseren van operationele zaken in het dienstverleningsproces zorgt voor klantbehoud.

RECENTE BLOGS

Lees over onze kijk op het versterken van groeikansen op basis van kernvaardigheid.

Het Marketing Station in wording

Het Marketing Station in wording Twee jaar geleden berichtte wij voor het eerst over onze plannen voor een marketingstation op station Naarden Bussum. Begin maart was het dan zover en konden wij met de NS het huurcontract tekenen en aan de slag om Het Marketing...

WIJ WERKEN MET:

Online Branding Software
Emailmarketing- & marketing automatiseringssoftware
Social Media
CMS Software
Website Analyse Software
Social Media
Marketing Automatiseringssoftware
Bannering en Adwords Software
Social Media
Monitoring & Engagement Software
Social Media
Social Media