Marketing Dashboard

De deeltjesversneller voor de zichtbaarheid van je merk!

Social Media Marketing

Probeer het 14 dagen zelf uit (kosteloos)of maak een afspraak voor een kick-off sessie

Post alerts naar promotors

Wanneer je met je bedrijf actief bezig bent op social media is het verstandig om je medewerkers (en het liefst ook je merkambassadeurs) met post alerts hierin te betrekken. Het zijn immers je promotors! Je wekt een verwachting over je merk en daarom is het verstandig dat je promotors hiervan als eerste op de hoogte zijn. Kijk maar eens naar de volgende afbeelding:

Post alerts

Bovenstaande model laat de relatie zien tussen de gewekte verwachting (links) en de beleving ervan (rechts). Het onderzoek waarop het gebaseerd is stamt al uit 1979 maar geldt tegenwoordig nog steeds voor de beleving van merkwaarde. De post alerts zorgen er niet alleen voor dat de communicatie eerst naar je promotors gaat maar stelt ze tevens in staat hier actief een rol in te spelen.

Een voorbeeld van een post alert:
(klik op de afbeelding voor een vergroting)

Post alerts

2- 5 promotors

In een standaard licentie kunnen maximaal 5 promotors worden ingesteld. Wanneer er behoefte bestaat aan meer promotors dan kan er in stappen van 10 promotors worden opgeschaald. Denk hier bijvoorbeeld aan, als je medewerkers in de communicatie wilt betrekken, of als je dealers van je merk erin wilt meenemen, of bijvoorbeeld de ambassadeurs van je goede doel. Wanneer deze promotors de berichten gaan ‘liken’ of doordelen dan gaat het ineens hard met je zichtbaarheid.

Post alerts: geen afleiding maar alleen delen betreffende post

Wanneer op één van de links in de bovenstaande post alert geklikt wordt gaat de promotor direct naar de post op het betreffende platform. De gebruiker krijgt alleen de betreffende post te zien en zal geen tijd verliezen aan het bekijken van andere zaken. Wanneer je promotors op deze manier berichten kunnen doordelen zal de zichtbaarheid voor je merk enorm toenemen.

Merkbekendheid door consistente aanwezigheid

Inmiddels kunnen wij vertrouwen op de resultaten van meer dan vier jaar werken met het marketing dashboard. Door merk relevante content te vinden, te creëren en in te zetten hebben deze merken niet alleen meer zichtbaarheid maar vergroot het ook de merkbekendheid.

Herkenning zorgt voor volgers en bekendheid

Met het online marketing dashboard maak je het jezelf gemakkelijk om op een relevante manier continu zichtbaar te zijn op social media. Daarnaast vormt de berichtenstroom die hiermee in gang wordt gezet de basis voor jouw eigen content creatie. De berichten die dit voor de website oplevert gaan vervolgens weer een rol spelen in de online vindbaarheid in zoekmachine aangezien de hoeveelheid relevante content op de website gestaag toeneemt.

Ook aan de slag?

Continu vernieuwing

Het online marketing dashboard is ontwikkeld door iMonitoring. Vanaf 2013 zijn wij betrokken bij de ontwikkeling van de software. De nieuwste ideeën vinden daardoor snel hun weg naar ons marketing dashboard. 

Cornelissen Marketing maakt op een heldere manier duidelijk hoe je de wereld van digitale communicatie kunt bedwingen. Inzichtelijke oplossingen om een maximaal effect bereiken én de business te optimaliseren is wat ons bedrijf nodig had en dat heeft Cornelissen Marketing bewerkstelligd. Een echte aanrader!

Hélène van der Ven

Owner, director, Hélène van der Ven Fine Art Consultancy

Van een succesvolle, maar niet zo bekende aanpak naar een sterk merk. Eric Cornelissen heeft The History Store begeleid naar een grotere naamsbekendheid. Dat doet hij met strategische adviezen die richting en focus geven, maar ook met uiterst praktische tips die direct toepasbaar zijn. Daarnaast is Eric prettig om mee samen te werken.

Hans van den Brink

Stadshistoricus en schrijver, The History Store