Marketing Dashboard

De deeltjesversneller voor de zichtbaarheid van je merk!

Social Media Marketing

Probeer het 14 dagen zelf uit (kosteloos)of maak een afspraak voor een kick-off sessie

2 tot 5 gebruikers

Het Marketing Dashboard helpt de interne organisatie om de workflow rondom Content Creatie te coördineren. Bijvoorbeeld door bepaalde thema’s aan specifieke personen toe te delen. En het maken en verspreiden van rapporten te automatiseren. In de praktijk biedt een abonnement met 2 tot 5 gebruikers voldoende ruimte voor ondersteuning en samenwerking.

Ga terug naar Marketing Dashboard overzicht

Marketing Dashboard gebruikers

Wie gebruiken het Marketing Dashboard?

In de praktijk zijn er vier typen gebruikers te herkennen:

  • Jij, de DGA/ondernemers met 5 tot 25 man personeel zonder marketing/content specialisten;
  • Jij, de DGA/ondernemers met 5 tot 25 man personeel met marketing/content specialisten;
  • Jouw marketing/content specialisten;
  • Wij, de marketing- & contentspecialisten die je kunnen ondersteunen.

Voor DGA’s met behoefte aan ondersteuning in het algemeen

Je bent eigenaar van een groeiende onderneming en zit met de hoeveelheid marketingcommunicatie ‘tussen het servet en het tafellaken’. Je weet dat voor de continuïteit van jouw gegroeide of groeiende het belangrijk is dat je duidelijk en consistent naar buiten treedt. En met de belangrijkste proposities van je bedrijf. De hoeveelheid werk om dit goed te doen is net teveel om het er zelf bij te doen, vraagt teveel expertise om het zomaar ergens in de organisatie te delegeren maar behelst zeker niet genoeg werk om er iemand voor aan te nemen.

Voor DGA/ondernemers met meerdere content specialisten

Je bent eigenaar van een middelgrootte onderneming die voor verschillende takken van dienstverlening verschillende personen verantwoordelijk heeft gemaakt voor dat deel van de business. Dit kunnen accountmanagers zijn die zich focussen op verschillende sectoren of productmanager die de content rondom een bepaalde productgroep centraal hebben staan. Met behulp van het Marketing Dashboard zorg je ervoor dat zij inhoudelijk op consistente wijze hun bijdrage kunnen leveren voor de communicatie van het bedrijf.

Het Marketing Dashboard als vliegwiel

Hieronder een voorbeeld van een content activatie bericht.  Dit zijn e-mails die door het marketing dashboard worden gegenereerd, op een, met de relatie afgesproken, dag in de week. In de e-mail wordt content gepresenteerd die in de voorgaande week is gevonden door relevante bronnen te monitoren. De bronnen genereren berichten die voor de volgers mogelijk interessant zijn. In het content activatie alert hoeft de relatie alleen te markeren welke berichten hij met de volgers wil delen.

Een voorbeeld van content activatie bericht:
(klik op de afbeelding voor een vergroting)

Marketing Dashboard gebruikers

Inplannen op basis van verwachte aanwezigheid volgers

De berichten worden vervolgens ingepland op social media (Facebook, LinkedIn, Instagram, Google+ en Pinterest). Voor de tijdstippen wordt via het online marketing dashboard gekeken naar de historie van eerder geplaatste posts. Per social media platform kan worden bekeken in welk tijdsvenster op welke dag van de week de meeste volgers actief zijn. Hiermee wordt de kans vergroot dat de post ook daadwerkelijk gezien wordt.

Een voorbeeld van een overzicht van voorgaande post (donkerblauw = meeste interactie):
(klik op de afbeelding voor een vergroting)

Marketing Dashboard gebruikers

Merkbekendheid door consistente aanwezigheid

Inmiddels kunnen wij vertrouwen op de resultaten van meer dan vier jaar werken met het marketing dashboard. Door merk relevante content te vinden, te creëren en in te zetten hebben deze merken niet alleen meer zichtbaarheid maar vergroot het ook de merkbekendheid.

Herkenning zorgt voor volgers en bekendheid

Met het online marketing dashboard maak je het jezelf gemakkelijk om op een relevante manier continu zichtbaar te zijn op social media. Daarnaast vormt de berichtenstroom die hiermee in gang wordt gezet de basis voor jouw eigen content creatie. De berichten die dit voor de website oplevert gaan vervolgens weer een rol spelen in de online vindbaarheid in zoekmachine aangezien de hoeveelheid relevante content op de website gestaag toeneemt.

Ook aan de slag?

Continu vernieuwing

Het online marketing dashboard is ontwikkeld door iMonitoring. Vanaf 2013 zijn wij betrokken bij de ontwikkeling van de software. De nieuwste ideeën vinden daardoor snel hun weg naar ons marketing dashboard. 

Eric heeft niet alleen verstand van zaken maar is ook zo betrokken bij FlexOffiZ, waardoor hij inmiddels meer als een collega gezien wordt dan een zakenrelatie’, ‘We zijn super trots op onze nieuwe website!

Lizetta van Coevorden

FlexOffiZ Nederland

Van een succesvolle, maar niet zo bekende aanpak naar een sterk merk. Eric Cornelissen heeft The History Store begeleid naar een grotere naamsbekendheid. Dat doet hij met strategische adviezen die richting en focus geven, maar ook met uiterst praktische tips die direct toepasbaar zijn. Daarnaast is Eric prettig om mee samen te werken.

Hans van den Brink

Stadshistoricus en schrijver, The History Store