Marketing Dashboard

De deeltjesversneller voor de zichtbaarheid van je merk!

Social Media Marketing

Probeer het 14 dagen zelf uit (kosteloos)of maak een afspraak voor een kick-off sessie

Maandrapport social media marketing

In de maand januari 2019 is er een nieuwe functionaliteit toegevoegd aan het online marketing dashboard: het maandrapport social media marketing. Dit rapport wordt door het marketing dashboard gegenereerd met alle relevante data met betrekking tot de online zichtbaarheid van de voorgaande maand.

Een voorbeeld van een maandrapport social media marketing:
(klik op de afbeeldingen voor een vergroting)

Inzicht in het effect van social media marketing

Op basis van het overzicht van het aantal posts en het bereik in het rapport kan worden nagedacht over mogelijke acties om de zichtbaarheid via social media verder te vergroten. Twee verbeteracties zijn bijvoorbeeld:

  • Het plaatsen van meer posts.
  • Betere timing van de momenten waarop gepost wordt.

Het tweede gedeelte van het rapport toont de interactie op de geplaatste posts. Een verbeteractie hier zou kunnen zijn om meer medewerkers van het eigen bedrijf social media alerts te sturen. Door dit te doen snijdt het mes aan twee kanten:

  • In de eerste plaats stel je hen in staat om de berichten te ‘liken’ of te delen waardoor je mogelijk nieuwe personen bereikt.
  • In de tweede plaats betrek je hen actief in de externe communicatie waardoor het bedrijf marktgerichter wordt.

Het derde deel van het rapport betreft de informatiebronnen die worden gebruikt voor de curatie en creatie van content. Door te kijken naar de activiteit van de gemonitorde bronnen hou je in de gaten of de bronnen niet langzaam opdrogen. Mocht dit toch het geval zijn dan dienen er nieuwe profielen ten behoeve van de content activatie alerts te worden ingesteld.

Verder heeft het zin om goed te kijken naar de top vijf hashtags en beïnvloeders. Mogelijk liggen hier goede mogelijkheden om bij volgende posts goed in te spelen op trends dan wel proberen het bereik van een topbeïnvloeder aan te spreken.

Ook aan de slag?

Continu vernieuwing

Het online marketing dashboard is ontwikkeld door iMonitoring. Vanaf 2013 zijn wij betrokken bij de ontwikkeling van de software. De nieuwste ideeën vinden daardoor snel hun weg naar ons marketing dashboard. 

Eric legt marketingvraagstukken op een duidelijke en inspirerende manier uit en biedt snel de juiste oplossingen. Zijn passie voor marketing werkt aanstekelijk en motiverend. Eric heeft perfect geholpen bij het ontwikkelen van een nieuwe website en het optimaal benutten van de verschillende marketingtools.

Marleen Boer

Manager Senior Living, Vivo Wonen