Boeien

Communiceren met een merkbelofte op basis van de unieke kernvaardigheid

Een merkconcept vanuit de kernvaardigheid

Ontwikkeling volgens een beproefde methode

Je bent zich het minst bewust van je grootste talent omdat dat je het makkelijkste afgaat. Alleen wat is nu die unieke kernvaardigheid die voor jouw klanten het verschil maakt? Wat kan jouw merk op basis hiervan beloven? Heb je al eens nagedacht over een merkconcept?

Wat levert onze methode je op?

1.    Een merkconcept met een glasheldere positionering met daarin: een goed gedefinieerde doelgroep, een duidelijk referentiekader, de merknaam, het unieke onderscheid als merkbelofte en de kernvaardigheid waarop deze gebaseerd is.

2.    Een merkbelofte voor eenduidige communicatie.
3.    Een rangschikking naar nut van alle USP’s.
4.    Relevante thema’s om het merk te ‘laden’.
5.    Emoties en archetypen voor de merkidentiteit.
6.    Een startset van woorden voor SEO.

Vul het formulier onderaan deze pagina in en wij nemen contact op voor een oriënterend gesprek.

Beproefde methode voor merkontwikkeling
Afb. Methodisch vaststellen meest onderscheidende nut op basis van ‘brand laddering'(klik op de afbeelding voor vergroting)

 

Waar gaat een merkconcept je bij helpen?

Het merkconcept zal de basis vormen voor al jouw verdere marketingactiviteiten. Het communiceren over het onderscheidende vermogen van jouw merk wordt effectiever, kostenefficiënter, makkelijker en succesvoller.

De vijf belangrijkste redenen

De vijf belangrijkste reden om een merkconcept te ontwikkelen zijn:

  1. Een duidelijke positionering zorgt voor betere vindbaarheid;
  2. Een duidelijke positionering helpt potentiële klanten om het nut van jouw merk sneller te herkennen;
  3. Met een goed merkconcept verover je een plek in het geheugen van de (potentiële) klant;
  4. De krachtige propositie van een goed merkconcept maakt het je concurrenten moeilijker;
  5. Voor een sterk merk zal een hogere prijs betaald worden.

Ook een merkconcept ontwikkelen?

Onze beproefde methode zorgt voor een merkconcept op basis van de unieke kernvaardigheid van jouw merk.

Neem contact met mij op voor een oriënterend gesprek

Velden die gemarkeerd zijn met een * zijn verplichte velden.

Voorbeelden

Klik op de namen van de onderstaande relaties voor een beschrijving van de groeistrategie of merkontwikkeling die wij voor hen realiseerden:

Wat anderen ervan zeggen:

Enkele quotes uit de referenties over onze methode:

  • “Een succesvolle, nog niet zo bekende aanpak voor een sterk merk.”
  • “Bij Cornelissen Marketing zien ze de uniciteit en de waarde. Bovendien gebruiken ze een methode om het merk te positioneren.”
  • “Kijkend door de ogen van de cliënt, op de momenten waarop deze behoefte ontstaat is er een merkpositionering tot stand gekomen”
  • “Cornelissen.Marketing has proven invaluable in helping us understand how to identify and communicate with new target customers.”

“Eric Cornelissen is een bevlogen, snelle en creatieve denker vol ideeën over hoe je een product beter kunt promoten. Hij zoekt naar de essentie van wat een product of een dienst is en heeft daar een bijzondere methode voor ontwikkeld.”

Regien Strategier

Ontwerpster en docent, 78Color System