Blog & nieuws

Inzicht en inspiratie voor ontwikkeling en digitale transformatie van uw merk

Blog & nieuws

Laatste nieuws/mededelingen:

Online zichtbaarheid juli

Online zichtbaarheid juli

Online zichtbaarheid mei: Cornelissen.Marketing zet social media marketing in om de merkbekendheid van relaties te vergroten. Maandelijks houden wij de complete performance bij. Hieronder de cijfers met tekst, uitleg en nieuws over de mogelijkheden van het...
Online zichtbaarheid juni

Online zichtbaarheid juni

Online zichtbaarheid mei: Cornelissen.Marketing zet social media marketing in om de merkbekendheid van relaties te vergroten. Maandelijks houden wij de complete performance bij. Hieronder de cijfers met tekst, uitleg en nieuws over de mogelijkheden van het...
Online zichtbaarheid vergroten

Online zichtbaarheid vergroten? Betrek je medewerkers!

Het effect van social media alertsEen kort bericht over het 'online zichtbaarheid vergroten' afkomstig uit de maandrapportage van één van onze relaties die met het Online Marketing Dashboard werkt. De bovenstaande afbeelding is een uitsnede uit het...
201905 Online zichtbaarheid

Online zichtbaarheid mei

Online zichtbaarheid mei: Cornelissen.Marketing zet social media marketing in om de merkbekendheid van relaties te vergroten. Maandelijks houden wij de complete performance bij. Hieronder de cijfers met tekst, uitleg en nieuws over de mogelijkheden van het...
Inzichtelijker aan de slag

Inzichtelijker aan de slag met social media marketing

Geautomatiseerde rapportage voor consistentie en inzicht Met het Online Marketing Dashboard zorgen wij ervoor dat de relaties van Cornelissen.Marketing op een relevante manier, consistent online zichtbaar zijn. Dit met als doel hun naamsbekendheid en...

Blogs over webdesign en online marketing:

Merkidentiteit en website

Facebookadvertentie campagne

Voor Park Gooijland hebben wij een simpele maar effectieve facebookadvertentie campagne bedacht om nieuwe bewoners aan te trekken. En.. bijzonder effectief!

WordCamp Utrecht (foto: Michiel Ton)

WordCamp Utrecht 2018

WordCamp Utrecht WordCamp is een evenement van een dag of een weekend waar je alles kunt leren over WordPress, bloggen, ontwerpen, programmeren, content marketing, websites veilig maken en nog veel meer. Je kunt ze op veel plaatsen in de wereld bezoeken....
PYXIS door Ger Adrichem

Fotoshoot (testserie) voor nieuwe website van PYXIS

Bepaling kleurtoon en compositie foto's Beelden uit de uitgebreide serie testfoto's voor de stijl bepaling van de fotografie ten behoeve van de nieuwe website van PYXIS Adviseurs ● Fiscalisten ● Accountants in Bussum.  
Tegenwerping: "Maar ik heb al een boek!"

Tegenwerping: “Maar we hebben al een website!”

Tegenwerping: "Maar we hebben al een website!" Een blog over de misverstanden tussen gretige, digitale vernieuwers en terughoudende ondernemers In de afgelopen twee jaar heb ik regelmatig ondernemers gesproken over hun online activiteiten. Online marketing is op...
Wie wil er een stukje taart?

Wie wil er een stukje taart?

Vindt uw smullers met monitoring software Voor een lekkere taart wordt natuurlijk eerder de fiets gepakt dan de iPad om een taart te Googlen. Toch wordt 96% van alle aankopen tegenwoordig voorafgegaan door een online search. Iedereen heeft wel eens taart gekocht....

Blogs over strategie en merkontwikkeling:

Het Marketing Station

Het Marketing Station in wording

Het Marketing Station in wording Twee jaar geleden berichtte wij voor het eerst over onze plannen voor een marketingstation op station Naarden Bussum. Begin maart was het dan zover en konden wij met de NS het huurcontract tekenen en aan de slag om Het Marketing...
Online aardappelen verkopen

Online aardappelen verkopen

Wat kan een online-marketeer leren van een Keniaanse aardappelverkoper? Kenia is het land van kleine zelfstandigen. Hoewel mobiele telefonie het land sprongen heeft laten maken is de online wereld zoals wij die in Nederland kennen nog ver weg voor de gemiddelde...
Wat we kunnen leren van MAMA KARI

Wat we kunnen leren van MAMA KARI

En hoe twee basisvaardigheden al een kernvaardigheid vormen. Kenia is het land van de kleine ondernemer. Overal wordt gehandeld en wat hierbij het meeste opvalt, is dat aanbieders met nagenoeg dezelfde producten allemaal dicht op elkaar zitten. Op zoek naar vis?...
We zijn Coca Cola toch niet?

We zijn toch Coca Cola niet?

Het gemak van online brandmanagement Regelmatig spreek ik ondernemers die merken als iets abstracts zien. ‘Huh, ben ik een merk?’ Bij merken wordt er gedacht aan Coca Cola, Apple, Disney, Heineken en iemand wordt bescheiden als het om de eigen bezigheden gaat....
Het doorvragen tot het onderscheidende uiteindelijk overblijft

Hoe definieer je een specialisme…

Merkontwikkelen zonder duidelijk referentiekader De internetrevolutie zorgt ervoor dat nieuwe mogelijkheden steeds weer andere nieuwe mogelijkheden ontsluiten en dat specialismen ontstaan, die voorheen nog niet denkbaar waren. 22 Times is een online e-mailmarketeer...

De auteur:

drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Online marketeer

Mijn loopbaan begon ik als vliegtuigbouwer bij Fokker op Schiphol. In 1988 stapte ik over naar een softwarebedrijf in Naarden sindsdien hou ik mij bezig met marketing. Ik heb veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Van 2004 tot 2007 studeerde ik technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met mijn eigen bureau: Cornelissen.Marketing.

Categorieën