Blog & nieuws

Inzicht en inspiratie voor ontwikkeling en digitale transformatie van uw merk

Blog & nieuws

Laatste nieuws/mededelingen:

Online zichtbaarheid februari

Online zichtbaarheid februari

Online zichtbaarheid februari: Cornelissen.Marketing zet social media marketing in om de merkbekendheid van relaties te vergroten. Maandelijks houden wij de complete performance bij. Hieronder de cijfers met tekst, uitleg en nieuws over de mogelijkheden...
Online zichtbaarheid januari

Online zichtbaarheid januari

Online zichtbaarheid januari: Cornelissen.Marketing zet social media marketing in om de merkbekendheid van relaties te vergroten. Maandelijks houden wij de complete performance bij. Hieronder de cijfers met tekst, uitleg en nieuws over de mogelijkheden van...
Schrijven om gevonden te worden

Schrijven om gevonden en gelezen te worden (3)

Web vriendelijk schrijven is leesbaar schrijven Lezen jouw website-pagina's lekker weg? Schrijven om gelezen te worden. Als jouw bedrijf eenmaal gevonden wordt in de zoekmachines, wil je ook dat mensen jouw content lezen. Hoe houd je de aandacht van de lezer vast en...
Schrijven om gevonden te worden

Schrijven om gevonden en gelezen te worden (2)

Schrijven om gelezen te worden Lezen jouw website-pagina's lekker weg? Schrijven om gelezen te worden. Als jouw bedrijf eenmaal gevonden is in de zoekmachines, wil je ook dat mensen jouw content lezen. Hoe houd je de aandacht van de lezer vast en maak je jouw tekst...
Online zichtbaarheid december

Online zichtbaarheid december

Online zichtbaarheid december: Cornelissen.Marketing zet social media marketing in om de merkbekendheid van de relaties te vergroten. Maandelijks houden wij de complete performance bij. Hieronder de cijfers met tekst, uitleg en nieuws over de mogelijkheden...
Online zichtbaarheid november

Online zichtbaarheid november

Online zichtbaarheid november: Cornelissen.Marketing zet social media marketing in om de merkbekendheid van de relaties te vergroten. Maandelijks houden wij de overall performance bij. Hieronder nu de maandelijkse cijfers met tekst en uitleg.Online...
Schrijven om gevonden te worden

Schrijven om gevonden en gelezen te worden (1)

Schrijven om gevonden te worden Ben jij goed vindbaar op internet? Schrijven om gevonden te worden. Met andere woorden je wilt graag dat jouw bedrijf gevonden wordt op internet. Hoe doe je dit dan? In deze blog wordt uitgelegd hoe je, de SEO score van jouw website...
WordCamp Utrecht (foto: Michiel Ton)

WordCamp Utrecht 2018

WordCamp Utrecht WordCamp is een evenement van een dag of een weekend waar je alles kunt leren over WordPress, bloggen, ontwerpen, programmeren, content marketing, websites veilig maken en nog veel meer. Je kunt ze op veel plaatsen in de wereld bezoeken....
Google AVG

Google Analytics wijzigingen in het kader van AVG

In het kader van de AVG voert Google veranderingen door. Zo worden er vanaf 25 mei nieuwe gegevens-bewaarinstellingen van kracht. De impact van deze instelling is het volgende: Alle gebruikers- en evenementengegevens die ouder zijn dan de bewaarinstelling,...
Het Marketing Station

Het Marketing Station in wording

Het Marketing Station in wording Twee jaar geleden berichtte wij voor het eerst over onze plannen voor een marketingstation op station Naarden Bussum. Begin maart was het dan zover en konden wij met de NS het huurcontract tekenen en aan de slag om Het Marketing...

Blogs over strategie en merkontwikkeling:

Het Marketing Station

Het Marketing Station in wording

Het Marketing Station in wording Twee jaar geleden berichtte wij voor het eerst over onze plannen voor een marketingstation op station Naarden Bussum. Begin maart was het dan zover en konden wij met de NS het huurcontract tekenen en aan de slag om Het Marketing...
Online aardappelen verkopen

Online aardappelen verkopen

Wat kan een online-marketeer leren van een Keniaanse aardappelverkoper? Kenia is het land van kleine zelfstandigen. Hoewel mobiele telefonie het land sprongen heeft laten maken is de online wereld zoals wij die in Nederland kennen nog ver weg voor de gemiddelde...
Wat we kunnen leren van MAMA KARI

Wat we kunnen leren van MAMA KARI

En hoe twee basisvaardigheden al een kernvaardigheid vormen. Kenia is het land van de kleine ondernemer. Overal wordt gehandeld en wat hierbij het meeste opvalt, is dat aanbieders met nagenoeg dezelfde producten allemaal dicht op elkaar zitten. Op zoek naar vis?...
We zijn Coca Cola toch niet?

We zijn toch Coca Cola niet?

Het gemak van online brandmanagement Regelmatig spreek ik ondernemers die merken als iets abstracts zien. ‘Huh, ben ik een merk?’ Bij merken wordt er gedacht aan Coca Cola, Apple, Disney, Heineken en iemand wordt bescheiden als het om de eigen bezigheden gaat. ‘We...
Het doorvragen tot het onderscheidende uiteindelijk overblijft

Hoe definieer je een specialisme…

Merkontwikkelen zonder duidelijk referentiekader De internetrevolutie zorgt ervoor dat nieuwe mogelijkheden steeds weer andere nieuwe mogelijkheden ontsluiten en dat specialismen ontstaan, die voorheen nog niet denkbaar waren. 22 Times is een online e-mailmarketeer...

Blogs over webdesign en online marketing:

FB Adverteren

Facebookadvertentie campagne

Samen met SEAN online zetten wij SEA campagnes voor de merkactivatie van onze relaties. Hetzij om de bekendheid te vergroten, hetzij om traffic te generen naar het aanbod.Facebook advertentiecampagne voor Park GooijlandVoor Park Gooijland hebben wij een...
WordCamp Utrecht (foto: Michiel Ton)

WordCamp Utrecht 2018

WordCamp Utrecht WordCamp is een evenement van een dag of een weekend waar je alles kunt leren over WordPress, bloggen, ontwerpen, programmeren, content marketing, websites veilig maken en nog veel meer. Je kunt ze op veel plaatsen in de wereld bezoeken....
PYXIS door Ger Adrichem

Fotoshoot (testserie) voor nieuwe website van PYXIS

Bepaling kleurtoon en compositie foto's Beelden uit de uitgebreide serie testfoto's voor de stijl bepaling van de fotografie ten behoeve van de nieuwe website van PYXIS Adviseurs ● Fiscalisten ● Accountants in Bussum.  
Tegenwerping: "Maar ik heb al een boek!"

Tegenwerping: “Maar we hebben al een website!”

Tegenwerping: "Maar we hebben al een website!" Een blog over de misverstanden tussen gretige, digitale vernieuwers en terughoudende ondernemers In de afgelopen twee jaar heb ik regelmatig ondernemers gesproken over hun online activiteiten. Online marketing is op...
Wie wil er een stukje taart?

Wie wil er een stukje taart?

Vindt uw smullers met monitoring software Voor een lekkere taart wordt natuurlijk eerder de fiets gepakt dan de iPad om een taart te Googlen. Toch wordt 96% van alle aankopen tegenwoordig voorafgegaan door een online search. Iedereen heeft wel eens taart gekocht. Het...
Does size really matters?

Does size really matters?

Wanneer is een website echt responsive?  Vanaf 21 april 2015 gaat u bezoekers verliezen wanneer uw website niet responsive is! U heeft deze mededeling vast al een keer voorbij zien komen. Meestal gekoppeld aan een aanbieding om een mobiele versie van uw website te...
The Muppets mooi voorbeeld van een doelgroep met heel verschillende personas

Splits je doelgroep in personas!

Hulpmiddel om specifieke behoeftes te doorgronden Luisteren en direct kunnen reageren op alles wat er door je doelgroep online over je merk gezegd wordt is al een paar jaar mogelijk. Onder diverse namen wordt hier software voor aangeboden: marketingautomation, social...
Fred en zijn tablet

Fred en zijn tablet

De digitale wereld verandert snel terwijl het menselijk gedrag maar langzaam verandert De digitale wereld ontwikkelt zich steeds sneller en onze directe omgeving is zeker de laatste jaren ingrijpend veranderd. Internet is zelfs voor velen inmiddels een eerste...

De auteur:

drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Online marketeer

Mijn loopbaan begon ik als vliegtuigbouwer bij Fokker op Schiphol. In 1988 stapte ik over naar een softwarebedrijf in Naarden sindsdien hou ik mij bezig met marketing. Ik heb veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Van 2004 tot 2007 studeerde ik technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met mijn eigen bureau: Cornelissen.Marketing.

Categorieën