Binden

Customer journey fase waarin je probeert bezoekers aan je merk te binden

Binden

Binden betekent ervoor zorgen dat bezoekers van je online platform jouw merk de ‘liefde’ kunnen verklaren door hun contactgegevens achter te laten.

Website optimalisatie en automatisering

Bezoekers starten het dienstverleningsproces zelf

Bedrijven lopen nog steeds veel inkomsten mis doordat klanten een slechte ervaring met de website hebben. Dit komt doordat de verwachtingen van jouw bezoekers zich vaak sneller ontwikkelen dan je website. De verwachting met betrekking tot bruikbaarheid en functionaliteit groeit maar door en een twee jaar oude website voldoet soms al niet meer. Website optimalisatie hoeft vaak niet ingewikkeld te zijn, je moet het wel doen.

Bereikbaar op ieder device

Ons uitgangspunt bij website optimalisatie is dat de uitstraling van de website de bezoekers uit jouw doelgroep het unieke onderscheid van het merk vanaf de eerste seconde moet laten ‘beleven’. Dit dan ook op ieder device, of het nu desktop, een tablet of een smartphone is.

Website optimaliseren voor de bezoekers

Het is van het grootste belang dat jouw website als prettig wordt ervaren. Website optimalisatie kan in een goed (re)design worden vertaald door de website te bekijken vanuit vijf dimensies:

Technische uitvoering website

  1. Bereikbaarheid: kan een gebruiker (met zoekwoorden) de website makkelijk vinden?
  2. Zoekmachine-optimalisatie: is de website zoekmachine vriendelijk ingericht en geschreven?
  3. Bruikbaarheid: is de website eenvoudige (mobiel) te bedienen?
  4. Functionaliteit: doet de website voor je wat je ervan verwacht?
  5. Beleving: draagt de beleving van jouw website bij aan het bovenstaande en je imago?

Bij het vertalen van het merkconcept naar een goede website wordt dit in de ontwerpfase meegenomen. Voor bestaande websites is het mogelijk om een expert review aan te vragen waarbij we jouw website vanuit deze dimensies beoordelen.

Binden en de customer journey

Er komt een moment in de customer journey dat de klant handelingen gaat verrichten die tot zijn definitieve aankoopbeslissing leiden. Des te beter je deze handelingen faciliteert des te groter is de kans dat de aankoop bij jouw plaatsvindt.

Denk hierbij aan het raadplegen van ‘veelgestelde vragen’, leveringsvoorwaarden, reviews van anderen, social media, afbeeldingen etc. Je bindt klanten door dit aan te bieden op een manier waarbij de klant steeds meer over zichzelf blootgeeft.

(Re-)design

Online Platform

Design Online Platform

Vanuit het merkconcept ontwerpen wij een online platform dat er voor zorgt dat bezoekers het unieke nut van het merk vanaf de eerste kennismaking beleven.

Meer weten?

“Om de strategische meerwaarde, die wij sinds jaar en dag onze klanten bieden, te waarborgen is Cornelissen.Marketing voor ons aan de slag gegaan met de vraag hoe we ons duurzaam kunnen blijven onderscheiden. We zijn tot verrassende inzichten gekomen en zien de komende jaren met vertrouwen tegemoet.”

Reijer Hekelaar RB

Partner, PYXIS Accountants en Belastingadviseurs