Binden

Customer journey fase waarin je probeert bezoekers aan je merk te binden

Merkactivatie

Merkactivatie is het consequent en consistent creëren van activiteiten die impact hebben op de merkbeleving en die het geloof versterken dat de merkbelofte wordt waargemaakt.

Binden doe je door op de juiste contactmomenten interactiemogelijkheden aan te bieden

De vijf belangrijkste redenen

De vijf belangrijkste reden om merkactivatie m.b.v. online marketing te doen zijn:

  1. Meer dan 97% van de mensen zoekt eerst online
  2. Het zorgt voor bezoekers op je website: geen bezoekers = geen kans op omzet
  3. Het zorgt direct voor beleving van wat jouw merkbelofte voor de bezoeker kan betekenen
  4. Online marketing is enorm gericht
  5. Online marketing is schaalbaar

Maandabonnement

Ons maandabonnement voor merkactivatie door online marketing bestaat uit vier op elkaar aansluitende componenten: creatie van relevante content vanuit de kernvaardigheid, SEO, Social Media- en E-mailmarketing.

Laat ons je een voorstel doen:

4 + 9 =

Hoe ‘goed’ wordt jouw merk beleefd?

De geloofwaardigheid van de merkbelofte wordt in grote mate bepaald door de gepercipieerde kwaliteit. Dit is een afweging tussen de online gekweekte verwachting en de vaak offline ervaring van het merk.

Perceptie is de beleving van waarde

De waargenomen kwaliteit kan een merk maken of breken. De waarde die men hierdoor beleeft is een afweging tussen de verwachte kwaliteit en de ervaren kwaliteit. Bij merkactivatie moet je dus niets beloven wat de organisatie niet waar kan maken.

Verwachting wekken in het algemeen (beloven)

Links in het model staan de vier factoren die een rol spelen in de verwachting die je over je merk afroept. Door goed in kaart te brengen hoe jij hier met betrekking tot jouw merk invulling aan geeft krijgt je inzicht in de actuele verwachte kwaliteit. Indien nodig stellen we hiervoor een verbeterplan op.

Ervaren kwaliteit in het algemeen (bewijzen)

‘Wat’ je levert en ‘hoe’ je dat doet, de ‘wie’. is altijd het eerste contact van de klant. De ‘wie’ in dit model staat voor de relationele kwaliteit van de organisatie. Hoe goed ervaart jouw klant het ‘frontoffice’. Tegenwoordig is je website hier een wezenlijk onderdeel van en de verwachtingen met betrekking tot de functionaliteit ervan ontwikkelen zich nog steeds in een hoog tempo. Hoe goed zijn jouw team en je website in staat jouw klanten het ‘Bewijs’ en de ‘Beleving’ van het merk te leveren?

Online worden de belofte en het bewijs altijd vergeleken

Online is het zaak om op alle plaatsen waar je iets beloofd, je ook bewijs levert dat deze belofte gehouden zal worden. Dit verhoogt de conversie van jouw online platform. Denk bij bewijs aan: statistische informatie, testimonia of gewonnen prijzen. Uiteraard bepalen de belofte en de context welk bewijs op welk punt het beste werkt.

Onze maandelijkse aanpak voor merkactivatie

Informatie verzamelen

Met het Marketing Dashboard van iMonitoring richten wij een account voor je in en bepalen samen met jou enkele goede bronnen met betrouwbare content. Daarnaast gaan wij permanent het internet monitoren op de communicatiethema’s uit jouw merkconcept en ljouw merknaam.

Content creëren

Op basis van de verzamelde informatie leggen wij je conceptberichten voor om op je website te plaatsen. Hierbij bedienen wij ons van stokbeelden of van grafische vormgeving in lijn met de ‘look & feel’ van je online platform. We houden bij het kiezen van de afbeeldingen rekening met de inzetbaarheid voor E-mail- en Social Mediamarketing.

Frequente nieuwsbrief

Afhankelijk van de doelgroep en het aantal gewenste contactmomenten verzorgen wij een frequente nieuwsbrief. Dit om in de keuzeset van de ontvangers te blijven voor de behoefte waarin het merk voorziet. Door te werken met doelgerichte linken naar de website leer jij de behoefte van jouw relaties steeds beter kennen en creëren wij contactmomenten voor marktpenetratie door cross-delling.

Uitgekiende social media marketing

In het Marketing Dashboard van iMonitoring plannen wij een continue stroom van berichten in die bestaat uit een mix van gevonden en gecreëerde content. Dit deels voor de zichtbaarheid van je merk en de mogelijkheid om met meer nieuwe personen in contact te komen. Deels ook om relevante traffic naar je website te generen.

Lerend systeem

Niet alleen ontvang je de maandelijkse social media planning maar ook analyseren wij samen met jou alle resultaten van deze activiteiten.

 

Voorbeelden

Klik op de namen van de onderstaande relaties voor een voorbeeld van de content die wij verzorgen.

“Eric is een gedreven merkstrateeg met enorm veel energie. Hij is een snelle, creatieve denker en kan goed luisteren. Zijn enthousiasme en bevlogenheid werkt aanstekelijk en zorgt ervoor dat mensen meedoen met veranderingen.”

Tessa Diependaal

Partner & Adviseur iMonitoring, iMonitoring