Binden

Customer journey fase waarin je probeert bezoekers aan je merk te binden
Inschrijvingen nieuwsbrief structureren

Inschrijvingen nieuwsbrief

Om te binden en te behouden

Inschrijfmomenten structureren

Op basis van de customer journey analyseren jouw online platform en je content strategie. Vervolgens stellen wij de verbeteringen aan je voor en helpen je met de implementatie.

Laat ons je een voorstel doen:

3 + 15 =

Haal meer inschrijvers uit contactmomenten

Wanneer je een frequent verschijnende nieuwsbrief hebt bereik je het publiek waarvan je het e-mailadres al hebt. In de regel zijn dit allemaal personen die voor de specifieke behoefte die jij vervult zich al in eerder stadium georiënteerd hebben. Op die manier zijn zij met jou in contact zijn gekomen. Het is belangrijk dat je in hun keuzeset aanwezig blijft. De nieuwe inschrijvingen moeten dus komen uit de groep die zich nog aan het oriënteren is.

Inschrijven faciliteren op je online platform

Social Media is het middel bij uitstek om nieuwe personen voor je merk te interesseren. Waarom zou je dan niet proberen je mailinglijst met behulp van social media te laten groeien? Het begint ermee dat je jouw verstuurde nieuwsbrieven ook via Social Media en je eigen website deelt en promoot. Pas als iemand het kan inzien bestaat de mogelijkheid dat die persoon zich inschrijft. Daarnaast moet jouw online platform nieuwe bezoekers de mogelijkheid bieden om hun interesse in jouw merk te continueren.

Onze aanpak

Consistente social media marketing

Het delen op sociale media van de content van de jouw nieuwsbrief en het delen van jouw nieuwsbrief zelf zetten wij in om blijvend in de keuze set te komen van personen die nog in de oriëntatiefase zitten.

Regelmatig delen versnelt de groei van je bereik

Wij gebruiken hier voor het Marketing Dashboard van iMonitoring.  Dit stelt ons in staat om berichten te posten op de momenten dat de meeste volgers online zijn. Door het klikgedrag met het Marketing Dashboard te analyseren kunnen wij dit steeds verder optimaliseren.

Afbeelding: het inplannen van social media posts

Aanbieden van inschrijfmomenten op je online platform

Op het moment dat iemand jouw online platform (website & social media) bezoekt is het je al gelukt om zijn of haar nieuwsgierigheid te wekken naar jouw merk. Wat hoopt je bezoeker daarna over te houden aan het bezoek en wat zou jij er aan over willen houden, dat zijn de vragen die wij centraal stellen bij het structureel aanbieden van inschrijfmogelijkheden. Wat heeft zin en kans van slagen?

Cornelissen Marketing maakt op een heldere manier duidelijk hoe je de wereld van digitale communicatie kunt bedwingen. Inzichtelijke oplossingen om een maximaal effect bereiken én de business te optimaliseren is wat ons bedrijf nodig had en dat heeft Cornelissen Marketing bewerkstelligd. Een echte aanrader! Hélène van der Ven

Owner, director, Hélène van der Ven Fine Art Consultancy