Binden

Binden betekent ervoor zorgen dat bezoekers van je online platform zich kenbaar maken door hun contactgegevens achter te laten.

Binden

Binden betekent ervoor zorgen dat bezoekers van je online platform jouw merk de ‘liefde’ kunnen verklaren door hun contactgegevens achter te laten.

Hoe ‘goed’ wordt jouw merk gevonden?

Om je klanten te bereiken moet je merk eerst gevonden worden. Effectieve marketingcommunicatie hiervoor is in feite heel eenvoudig:

  1. je moet duidelijk en uniek zijn in jouw merkbelofte
  2. ervoor zorgen dat duidelijk is voor wie deze belofte geldt
  3. experimenteren met zoekwoorden voor betere vindbaarheid
  4. online marketing inzetten voor een zo groot mogelijke zichtbaarheid van jouw merk(belofte)

Middelen voor het bereiken van klanten

Wanneer jouw potentiële klant zich nog in de oriëntatiefase bevindt kun je hem offline bereiken met PR, mond-tot-mond reclame, via drukwerk, bladen en televisie- of radioreclame. Online werkt het plaatsen van banners op relevante sites, het werken van promoten post op social media en vindbaarheid op brede zoekbegrippen erg goed. Het vinden van de juiste mix is hierin goud waard maar welk middel je ook kiest een goede merkpropositie is essentieel.

Zichtbaarheid voor je merk

Zichtbaarheid is dus een belangrijke factor om succesvol te kunnen worden. Hoe zorg je er nu voor dat je de juiste mensen zo effectief mogelijk bereikt, op een manier die de geloofwaardigheid van jouw merkbelofte vergroot? Een hoge vermelding in de Google zoekresultaten door veel geld uit te geven aan SEO is nog geen garantie voor conversie.

Betere zichtbaarheid ontstaat pas echt wanneer jouw merk in dubbel opzicht ‘goed’ wordt gevonden. Dus niet alleen beter zichtbaar door een hoge ranking in zoekmachines maar ook omdat jouw merk meteen herkend wordt voor wat het waard is!

Des te sterker de merkbelofte is des te eenvoudiger het wordt om je te kunnen focussen op de juiste zoekwoorden.

Binden en de customer journey

Er komt een moment in de customer journey dat de klant handelingen gaat verrichten die tot zijn definitieve aankoopbeslissing leiden. Des te beter je deze handelingen faciliteert des te groter is de kans dat de aankoop bij jouw plaatsvindt.

Denk hierbij aan het raadplegen van ‘veelgestelde vragen’, leveringsvoorwaarden, reviews van anderen, social media, afbeeldingen etc. Je bindt klanten door dit aan te bieden op een manier waarbij ze steeds meer over zichzelf blootgeven.

Portfolio ‘binden’

Voor de volgende merken hebben wij een bijdrage aan het inbinden van nieuwe relaties mogen leveren (klik op het logo voor de casebeschrijving):

Wat kunnen wij voor je doen?

Cornelissen Marketing maakt op een heldere manier duidelijk hoe je de wereld van digitale communicatie kunt bedwingen. Inzichtelijke oplossingen om een maximaal effect bereiken én de business te optimaliseren is wat ons bedrijf nodig had en dat heeft Cornelissen Marketing bewerkstelligd. Een echte aanrader!

Hélène van der Ven

Owner, director, Hélène van der Ven Fine Art Consultancy

“Eric is een gedreven merkstrateeg met enorm veel energie. Hij is een snelle, creatieve denker en kan goed luisteren. Zijn enthousiasme en bevlogenheid werkt aanstekelijk en zorgt ervoor dat mensen meedoen met veranderingen.”

Tessa Diependaal

Partner & Adviseur iMonitoring, iMonitoring