Strategiemodellen

Strategiemodellen

Voor duurzame groei is een gedegen strategie nodig

Bij het opstellen van een strategie is het allerbelangrijkste dat je het simpel houdt. Niemand gunt zich nog de tijd om hele lappen tekst te lezen. Wel moet je een keer heel goed over nadenken hoe je met jouw merk duurzame groei kunt bereiken. Strategiemodellen helpen hierbij.

De vijf meest gebruikte modellen

Op basis van de vijf meest gebruikte strategiemodellen analyseren wij welke het meeste geschikt is voor jouw merk. Met het strategische plan dat wij vervolgens ontwikkelen krijgt jouw onderneming de tools en de focus die nodig is voor duurzaam succes.

Strategiemodellen
Afb. De vijf strategische modellen voor analyse en keuze van een groeistrategie (klik op de afbeelding voor vergroting)

 

Groei begint als het hele team het merk snapt

Hoe groter je bedrijf wordt en hoe sneller je groeit des te moeilijker het wordt om ieders medewerking te krijgen. Waar meer mensen samenwerken is steeds meer tijd nodig voor afstemming. Het ontwikkelen van een strategie gaat daarom voor ons hand in hand met het blootleggen van de kernwaarden van het merk. Hoe scherper de merkkern vaststaat, hoe meer houvast je team heeft. Extreem belangrijk want zij zijn je beste merkambassadeurs.

Beleving van je merk gaat altijd via de 'wie'
Afb. Model van waardebeleving van Grönroos (klik op de afbeelding voor vergroting)

 

Bij groeistrategie is je dienstverlening cruciaal voor de merkbeleving

Het bovenstaande model laat het al zien de merkbeleving is de uitkomst van een afweging tussen wat men verwacht had en vervolgens ervaren heeft. Een krachtige maar vooral heldere strategie geeft niet alleen je team houvast maar maakt je merk minder gevoelig voor economische druk, trends en invloed van concurrenten.

Laat je merk voor je werken!

Is je merkstrategie toe aan vernieuwing of wil je serieus aan de slag met het ontwikkelen van een (digitale) strategie? Zijn er misschien andere online issues waarover je advies wil? Neem dan een contact met ons op, wij laten je merk graag voor je werken.

Velden die gemarkeerd zijn met een * zijn verplichte velden.

Bereiken betekent in de oriëntatiefase veel zichtbaarheid voor het merk creëren

Merkenstrategie is duidelijk Eric’s paradepaardje en hij is er erg goed in. Met een enorme gedrevenheid en eindeloze energie ontwikkelt hij samen met stakeholders een plan dat klopt en -het allerbelangrijkste- dat werkt! Ik beveel hem dan ook ten zeerste aan.”

Jan Slor

General Manager, Global Dental Science Europe

Vrijblijvend gesprek

035-5242469

Bel ons gerust voor een vrijblijvende afspraak,
wij komen met plezier
een keer bij je langs.