Bereiken

Voor groei is het essentieel dat men je goed kan bereiken.

Groeistrategie

Bereiken betekent in de oriëntatiefase veel zichtbaarheid voor het merk creëren

Groeistrategie analyse en keuze

Voor de beste groeistrategie voor jouw merk maken wij een keuze uit de 5 meest gebruikte strategieën. Dit geeft je onderneming richting en focus. Na een vrijblijvend oriënterend gesprek kunnen wij je aangeven welke investering jouw merk nodig heeft om duurzaam te kunnen groeien. Vul het formulier in en wij komen er met plezier een keer voor langs.

Laat ons je een voorstel doen:

6 + 11 =

Voor duurzame groei is strategie nodig

Bij het opstellen van een strategie is het allerbelangrijkste dat je het simpel houdt. Niemand gunt zich nog de tijd om hele lappen tekst te lezen. Wel moet je een keer heel goed over nadenken hoe je met jouw merk duurzame groei kunt bereiken.

De vijf meest gebruikte modellen

Wij bekijken welke van de vijf meest gebruikte strategische modellen het meest geschikt is voor jouw merk. Door het strategische plan dat wij op basis hiervan ontwikkelen krijgt jouw onderneming de focus die nodig is voor succes.

Afb. De vijf strategische modellen voor analyse en keuze van een groeistrategie (klik op de afbeelding voor vergroting)

Groei begint als het hele team het merk snapt

Hoe groter je bedrijf wordt en hoe sneller je groeit des te moeilijker het wordt om ieders medewerking te krijgen. Waar meer mensen samenwerken is steeds meer tijd nodig voor afstemming. Het ontwikkelen van een strategie gaat daarom voor ons hand in hand met het blootleggen van de kernwaarden van het merk. Hoe scherper de merkkern vaststaat, hoe meer houvast je team heeft. Extreem belangrijk want zij zijn je beste merkambassadeurs.

Afb. Model van waardebeleving van Grönroos (klik op de afbeelding voor vergroting)

 

Bij groeistrategie is je dienstverlening cruciaal voor de merkbeleving

Het bovenstaande model laat het al zien de merkbeleving is de uitkomst van een afweging tussen wat men verwacht had en vervolgens ervaren heeft. Een krachtige maar vooral heldere strategie geeft niet alleen je team houvast maar maakt je merk minder gevoelig voor economische druk, trends en invloed van concurrenten.

Voorbeelden

Klik op de namen van de onderstaande relaties voor een beschrijving van de groeistrategie of merkontwikkeling die wij voor hen realiseerden:

Merkenstrategie is duidelijk Eric’s paradepaardje en hij is er erg goed in. Met een enorme gedrevenheid en eindeloze energie ontwikkelt hij samen met stakeholders een plan dat klopt en -het allerbelangrijkste- dat werkt! Ik beveel hem dan ook ten zeerste aan.”

Jan Slor

General Manager, Global Dental Science Europe