Groeistrategie

Als je je online aan het oriënteren bent rond het begrip ‘groeistrategie’ dan heb je waarschijnlijk een goede reden om te willen groeien. Misschien wel  ‘wake-up-call’ van je accountant of een ander signaal. Wat de reden ook is, geen groeistrategie is hetzelfde en er zullen verschillende strategiemodellen van toepassing kunnen zijn.

De belangrijkste eerste stap is om te bepalen hoe je wilt groeien, hoe je dit gaat meten en concreet te benoemen waar je naartoe wilt groeien. Pas dan kun je een keuze gaan maken voor een strategiemodel.

Wanneer wij met je groeistrategie aan de slag gaan concretiseren wij de groeipotentie op basis van de zogenaamde Customer Lifetime Value (CLTV) en gebruiken dit model ook om tijdens de uitvoering te kunnen meten of we goed op koers liggen.

Groeistrategie op basis van Customer Lifetime Value
Groeistrategie definitie: Investeringsstrategie gericht op verhoging van omzet en/of afzet en/of marktaandeel.

Wat is Customer Lifetime Value?

Customer Lifetime Value (CLTV)) is de voorspellende waarde van de totale netto-inkomsten van je klant gedurende de gehele periode dat iemand klant bij je is. Het is een belangrijke maatstaf voor de waarde van een klant en kan worden gebruikt om te bepalen hoeveel een bedrijf bereid is te besteden aan klantacquisitie en -behoud.

Hoe baseer je een groeistrategie op basis van CLTV?

Als je jouw groeistrategie baseert op CLTV, zal het ervoor zorgen dat er duurzame groei ontstaat doordat je je focus legt op het verhogen van waarde van de bestaande relaties in plaats van continu op zoek te gaan naar nieuwe. Met alle inspanningen en kosten die dit met zich meebrengt. Hierdoor leg je een solide basis voor een gezonde toekomst.

Twee soorten van acties

In de basis zijn je acties tweeledig:

    • enerzijds probeer je ervoor te zorgen dat gemiddelde tijd dat iemand klant bij je is steeds langer wordt;
    • anderzijds probeer je je de waarde van je bestaande klanten te verhogen.

Voorbeelden van acties voor zo’n groeistrategie

Om een beeld te schetsen hieronder enkele voorbeelden van manieren waarop je jouw groeistrategie gebaseerd op CLTV kan uitvoeren:

    1. Verbeteren van de klanttevredenheid: Door de klanttevredenheid te verhogen, vergroot je de kans dat klanten langer klant blijven en meer geld uitgeven.
    2. Aanbieden van aanvullende producten of diensten: Door aanvullende producten of diensten aan te bieden, kan je de waarde van een klant verhogen door meer inkomsten uit de klant te genereren.
    3. Door een klantloyaliteitsprogramma te implementeren, kan je ervoor zorgen dat klanten vaker terugkomen en meer geld uitgeven.
    4. Door de aankopen en interacties van een klant goed te volgen en te analyseren, kan je de klant persoonlijke aanbiedingen doen en de klanttevredenheid verhogen.

Hulp nodig om een start te maken of wil je dit uitbesteden?

Speel je met het idee om om het formuleren van een groeistrategie uit te besteden maar heb je nog vragen of twijfels? Kom dan gerust een keer bij ons langs. De eerste afspraak geeft vaak al veel inzicht. Gaan we je ontmoeten? Klik op de button hieronder en geef je voorkeursmoment voor een afspraak aan.

Deze ondernemingen gingen je voor:

Ayurveda by Sarah
Ayurveda by Sarah
Belmoca.com
Faillissementsfraude.nl
Schoots & Gunter
Schoots & Gunter
PYXIS Adviseurs | Fiscalisten | Accountants
Alpine Club of Himalaya
Deskundigonderzoek.nl
Bellius Advocaten
Baar Advies
FlexOffiZ
Belforten.com
Pensioenorde
Notariskantoor Martine Boersen
Notariskantoor Goossens
Felixx.Groep

Portfolio

Selecteer een categorie of merk