Bereiken

Voor groei is het essentieel dat men je goed kan bereiken.

Digitale strategie

Interactie op basis de verwachting van de bezoeker

Een digitale strategie helpt om je website beter af te stemmen op verschillende soorten bezoekers. Jouw klanten zijn namelijk heel verschillend op zoek naar de invulling van hun behoeften. Het keuze proces dat deze verschillende klanten (of personas) doorlopen wel is hetzelfde.

Merk activatie op basis van de customer journey
Afb.: Het keuzeproces van een bezoeker en de mogelijke contactpunten (klik op de afbeelding voor een vergroting).

 

De vijf fases in het keuzeproces

  1. Oriëntatie: Het begint voor de klant bij het bewust worden dat hij een bepaalde behoefte heeft. Met Google wordt dan gekeken naar manieren om deze specifieke behoefte te benoemen.
  2. Afweging van alternatieven: vervolgens wordt de zoek verkleind naar een aantal aansprekende oplossingen waaruit de klant zijn uiteindelijke keuze gaat bepalen.
  3. Aankoop: Hierop volgt aankoop van het gewenste product of dienst.
  4. Consumptie: De fase waarin het product gebruik wordt of de dienst afgenomen.
  5. Evaluatie: Na deze beleving zal de klant evalueren of de keuze juist was en vervolgaankopen overwegen.

Tijdens de workshop ontwikkelen wij eerst vier personas waarmee wij vervolgens de klantenreizen gaan maken.

We laten je vooral zelf aan de slag gaan

Onze aanpak is er op gericht dat je de marketingcommunicatie zelf van nieuwe impulsen gaat voorzien. Het ontwikkelen van een campagneplan ten behoeve van merk activatie start bij ons met een workshop in een inspirerende omgeving. Wij halen je uit je comfort zone. We laten je – vanuit de ‘reis’ die de klant maakt – opnieuw naar je eigen propositie kijken en de manier waarop erover wordt gecommuniceerd.

Inzicht door customer journey mapping

De klantreizen leggen wij tijdens de workshop vast in een customer journey canvas. Zo ontstaat een duidelijk inzicht in alle mogelijke  contactmomenten. Het geeft inzicht in waar de verbeterpunten zitten voor je merk.

Inschrijven:

De workshops worden gegeven in de wachtkamer 3e klasse achter Julia’s (tussen spoor 2 en 3) op station Naarden-Bussum. Ons inziens een mooie plek om met een customer journey aan de slag te gaan. De workshop duurt 3 uur en we beginnen om 9.00 uur. Koffie is er al vanaf 8.30 uur. Kosten: € 195,- inclusief koffie, thee en lunch.

Velden die gemarkeerd zijn met een * zijn verplichte velden.

Komende workshops

  • Locatie: Station Naarden-Bussum
    Datum: 23 maart 2018
  • Locatie: Station Naarden-Bussum
    Datum: 22 juni 2018
  • Locatie: Station Naarden-Bussum
    Datum: 21 september 2018
  • Locatie: Station Naarden-Bussum
  • Datum: 26 oktober 2017

 

In company workshop?

Dat kan ook! Neem contact met ons op, we maken dan een speciale afspraak met je.

Waar ga je mee naar huis?

Tijdens de workshop werk jij je digitale strategie uit die het fundament zal zijn voor je online marketing.

“De kennis en ervaring van Eric heeft mij tijdens de workshop goed geholpen. Hij zette ons vooral zelf aan het denken dat leverde veel inzicht op.”

Jurrien Blaauw

Online Marketeer, Bikker Food Group

“De kennis en ervaring van Eric heeft mij tijdens de workshop goed geholpen. Hij zette ons vooral zelf aan het denken dat leverde veel inzicht op.”

Tobias Veenendaal

Eigenaar, FotoProTools