Online zichtbaarheid november: Cornelissen.Marketing zet social media marketing in om de merkbekendheid van de relaties te vergroten. Maandelijks houden wij de overall performance bij. Tot nu toe publiceerde wij dit alleen op social media. Hieronder nu de maandelijkse cijfers met tekst en uitleg.

Online zichtbaarheid november via social media

De getallen van de online zichtbaarheid in november:

  • Overall potentieel bereik alle relaties: 118.316
  • Werkelijke zichtbaarheid: 11.161
  • Aantal post: 110
  • Aantal clicks op posts: 1.664
  • Interactie op posts: 204

Gemiddeld per relatie

  • Gemiddeld potentieel bereik per relaties: 13.146
  • Werkelijke zichtbaarheid: 1.240
  • Aantal post: 12
  • Aantal clicks op posts: 185
  • Interactie op posts: 23

Wat zeggen deze cijfers nu eigenlijk?

Potentieel bereik

Dit getal is het aantal posts vermenigvuldigd met het aantal volgers op de eigen social media kanalen. Het zegt iets over de mogelijke zichtbaarheid van het merk. Dit potentiële bereik kan vergroot worden door meer volgers te verwerven of door de frequentie van de posts te verhogen. Een andere mogelijkheid is bijvoorbeeld het inzetten van betaalde promoties via Facebook. Dit verhoogt tijdelijk het bereik maar kan, afhankelijk van het gekozen promotietype, zorgen voor meer volgers.

Werkelijke zichtbaarheid 

Het marketing dashboard meet de daadwerkelijke zichtbaarheid van de berichten. Deze werkelijke zichtbaarheid kan verhoogd worden door bij het inplannen van nieuwe post goed te kijken naar de posts van voorgaande periodes. Het online marketing dashboard geeft namelijk dit inzicht. Van eerdere periodes kan worden bekeken op welke dagen en in welke tijdvensters posts de meeste interactie hebben. Posts inplannen op tijdstippen dat je meeste volgers online zijn, zal de werkelijke zichtbaarheid verhogen.

Nieuw deze maand:

Introductie van ‘social media alerts’

In de maand november is er een nieuwe functionaliteit aan het online marketing dashboard toegevoegd: ‘social media alerts’. Dit zijn e-mails die door het marketing dashboard worden gegenereerd op het moment dat een ingepland bericht gepost wordt. Het is mogelijk om gebruikers toe te voegen die op dat moment automatisch een e-mail krijgen zoals onderstaand voorbeeld. 

Geen afleiding maar alleen delen betreffende post

Wanneer op één van de links geklikt wordt gaat de gebruiker direct naar de post op het betreffende platform en kan deze dan in het eigen netwerk doordelen. De gebruiker krijgt alleen de betreffende post te zien en zal niet verleid worden en tijd verliezen aan het bekijken van andere zaken. Wanneer het hele bedrijf op deze manier in staat wordt gesteld om berichten door te delen zal de werkelijke zichtbaarheid toenemen. Daarnaast blijkt het in de praktijk ook volgers op te leveren. 

Social Media Marketing als motor voor content marketing

Met het online marketing dashboard maken het wij onze relaties gemakkelijk om continu op een relevante manier zichtbaar te zijn op social media. Daarnaast vormt de berichtenstroom die hiermee in gang wordt gezet de basis voor eigen content creatie. De berichten die dit voor de website oplevert gaat vervolgens weer een rol spelen in de online vindbaarheid in zoekmachine aangezien de hoeveelheid relevante content op de website gestaag toeneemt.

Interesse in deze ‘vliegwiel’ methode?

Wanneer je na het lezen van het bovenstaande geïnteresseerd bent in deze manier van werken neem dan contact met ons op voor een afspraak bij ons op Het Marketing Station op station Naarden Bussum. Samen bekijken wij dan vanuit welke bronnen wij dit voor jouw merk/bedrijf zouden kunnen opstarten.

drs. ing. Eric Cornelissen

drs. ing. Eric Cornelissen

Merkstrateeg | Online marketeer

Mijn loopbaan begon ik als vliegtuigbouwer bij Fokker op Schiphol. In 1988 stapte ik over naar een softwarebedrijf in Naarden sindsdien hou ik mij bezig met marketing. Ik heb veel ervaring opgedaan in verschillende functies en in verschillende branches. Van 2004 tot 2007 studeerde ik technische bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2011 tot 2013 marketing aan de Vrije Universiteit. Na het voltooien van deze laatste studie ben ik gestart met mijn eigen bureau: Cornelissen.Marketing.

Velden die gemarkeerd zijn met een * zijn verplichte velden.