E-mailmarketing

E-mailmarketing is succesvol als het op de juiste manier wordt gebruikt. Het is een krachtig instrument om je doelgroep te bereiken, betrokkenheid te vergroten en omzet te genereren.

Je bent met e-mailmarketing alleen succesvol als je een helder doel voor ogen hebt beschikt over een duidelijke propositie en een goede lijst met e-mailadressen van mensen die hebben aangegeven dat je ze mag benaderen.

E-mailmarketing 'inbox'
E-mailmarketing definitie: E-mail marketing is een vorm van direct marketing waarbij men e-mails verstuurd naar e-mailadressen om boodschappen over te brengen.isatie met communicatie in een bepaalde periode bij een specifieke doelgroep wil bereiken.

E-mailmarketing strategie

Een goede e-mailmarketing strategie vereist een grondige kennis van je doelgroep en de mogelijkheid om gepersonaliseerde en relevante content te creëren. Door regelmatig waardevolle content te delen en slimme segmentatie te gebruiken, kun je de betrokkenheid en conversie van je e-mailcampagnes verhogen. Het is ook belangrijk om de prestaties van je campagnes te meten en te optimaliseren om ervoor te zorgen dat jouw strategie effectief blijft.

 

De juiste e-mailcampagne

Je e-mailcampagne is succesvol als je op de juiste manier te werk gaat. Het is dan een krachtig instrument om je klanten te bereiken, betrokkenheid te vergroten en omzet te genereren. Denk eraan om:

  • Stel een duidelijk doel: Wie zijn je klanten en welk nut heeft jouw merk voor hen? Met deze informatie kun je gerichte e-mails versturen die aansluiten bij hun behoeften.
  • Biedt waardevolle content aan: Zorg ervoor dat de inhoud van je e-mails waardevol en relevant is voor je doelgroep. Dit kan informatie zijn over nieuwe producten of diensten, kortingen of tips en trucs.
  • Zorg voor een duidelijke Call-to-Action (CTA): Zorg ervoor dat elke e-mail een duidelijke CTA heeft die aansluit bij de inhoud van de e-mail. Dit kan bijvoorbeeld een knop zijn waarmee je doelgroep een product kan kopen of een formulier kan invullen.
  • Zorg voor regelmaat: Het is belangrijk om regelmatig e-mails te versturen om betrokkenheid bij je doelgroep te behouden. Dit kan bijvoorbeeld een nieuwsbrief per kwartaal zijn. Stuur ook niet teveel!
  • Personaliseer je e-mail: Personalisatie kan het verschil maken tussen een succesvolle e-mail en een e-mail die wordt genegeerd. Door bijvoorbeeld de naam van de ontvanger in de e-mail te vermelden of producten aan te bevelen op basis van eerdere aankopen, voelen ontvangers zich meer betrokken bij je onderneming.

 

Verplaats je in de customer journey

Misschien wel eens van gehoord? De customer journey is de reis die de klant vanaf het moment dat hij zich begint te oriënteren tot het moment van evaluatie (en herhalingsaankoop). E-mailmarketing spits zich toe op de gedeeltes ‘Vergelijken en Aankopen’ tijdens de Customer journey. Het is dan de kunst om je potentiële volgers te ‘Boeien’ en te ‘Binden’.

Contactmomenten koopproces

De do’s en don’s bij E-mailmarketing

Uiteraard leiden vele wegen naar Rome maar er zijn enkele belangrijke do’s en donna’s om rekening mee te houden wanneer je succesvol wilt zijn met e-mailmarketing:

Do’s:

  • Wees doelgericht: Stel duidelijke doelen voor je e-mailmarketing campagne, zodat je weet wat je wilt bereiken en hoe je jouw strategie eventueel moet aanpassen.
  • Segmenteer: Segmentatie van je e-maillijst op basis van interesses en gedragingen van je klanten helpt om meer gepersonaliseerde en relevante berichten te sturen.
  • Zorg voor waardevolle inhoud: Zorg voor waardevolle inhoud in je e-mails, zoals nuttige tips, nieuws, en exclusieve aanbiedingen, om de betrokkenheid en loyaliteit van je volgers te vergroten.
  • Houd je aan de wet: Zorg ervoor dat je voldoet aan de wetgeving voor e-mailmarketing, zoals de GDPR-voorschriften, om ervoor te zorgen dat je e-mails voldoen aan de regels.

Don’ts:

  • Verstuur niet te vaak: Stuur niet te veel e-mails, anders kan dit je volgers irriteren en leiden tot een verlies van interesse in je onderneming.
  • Vermijd te verleidelijke onderwerpregels: Vermijd overdreven sensationele of misleidende onderwerpregels, omdat dit de betrouwbaarheid van je onderneming kan aantasten en de kans vergroot dat je mail direct in de prullenbak verdwijnt.
  • Vermijd spamming: Stuur geen e-mails naar personen die zich niet hebben aangemeld voor je e-maillijst of die zich al eens hebben afgemeld.
  • Denk aan mobiel: Zorg ervoor dat je e-mails geoptimaliseerd zijn voor mobiele apparaten, omdat een slechte mobiele gebruikerservaring kan leiden tot frustratie bij je volgers.
  • Vermijd geen of  onduidelijke oproepen tot actie: Zorg ervoor dat je e-mails een duidelijke oproep tot actie bevatten, ook als men niet doorklikt en het is onduidelijk waarvoor je hun aandacht hebt gevraagd kan dit irriteren en zorgen voor een afhaak moment.

 

Mailchimp of Active Campaign

De e-mailmarketing software die Cornelissen.Marketing gebruikt is of Mailchimp of Active Campaign. Beide e-mailmarketing software pakketten hebben hun eigen voordelen en het juiste platform hangt af van je specifieke behoeften en budget.

Als je op zoek bent naar geavanceerde marketing automation en integratie mogelijkheden, is Active Campaign volgens ons de juiste keuze.

Als je echter een gebruiksvriendelijk platform zoekt met e-commerce integratie dan is MailChimp een goede optie.

Denk je erover om je e-mailmarketing uit te besteden?

Speel je al een poosje met het idee om je e-mailmarketing (deels) uit te besteden maar heb je nog vragen of twijfels? Kom dan gerust een keer bij ons langs. De eerste afspraak geeft vaak al veel inzicht en is bovendien kosteloos en geheel vrijblijvend.

Gaan we je ontmoeten? Klik op de button hieronder en geef je voorkeursmoment voor een afspraak aan.

Deze ondernemingen gingen je voor:

Ayurveda by Sarah
Ayurveda by Sarah
Belmoca.com
Faillissementsfraude.nl
Schoots & Gunter
Schoots & Gunter
PYXIS Adviseurs | Fiscalisten | Accountants
Alpine Club of Himalaya
Deskundigonderzoek.nl
Bellius Advocaten
Baar Advies
FlexOffiZ
Belforten.com
Pensioenorde
Notariskantoor Martine Boersen
Notariskantoor Goossens
Felixx.Groep

Portfolio

Selecteer een categorie of merk